1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Usb-muisti hajalla? -- korjaus.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Valittaja 30.12.2005.

1. Valittaja

Valittaja Guest

Noniin eli mulla on usb tikku merkkiä en muista, mutta kapasiteetti oli 256Mt.
    Niin mulla on tullut tämmönen ongelma että tikku ei enään toimi. Se on ollut ainoastaan normaali käytössä, ei ole putoillut tai muuta sellaista. Kun sen törkkää tietokoneeseen niin kone tunnistaa sen ja sanoo että "laite on valmis käytettäväksi", mutta sittenkun koitan avata sitä niin antaa tämmösen: [​IMG].
    Sittenkun klikkaa hiiren oikealla omasta tietokoneesta sitä usb muistin kuvaketta ja valitsee ominaisuudet niin tulee tämmönen.
    Tämä näyttää tosi oudolta kun nyt kapasiteetti on muuttunut 256Mt-->0Mt.
    Ja mikä ihme tuo "RAW" on? (Raw = tuho, englanniksi).
    Nyt tästä kysymyksenä sitten että mitenkä tämän usb tikun voisi korjata? Voiko olla että USB tikku on hajalla? Ylikuumentunut?

2.  
  3. Uukoo

Uukoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Agent_007 27. joulukuuta 2005 @ 18:45 :
    "RAW meinaa samaa kuin osioimaton. Yleensä lähinnä sitä että tiedostojärjestelmän kirjanpito on enemmän tai vähemmän solmussa ja Windows luulee ettei levyä ole osioitu kunnolla tai ettei osiota ole alustettu.
    Itsestään nuo osiot eivät RAW tilaan siirry vaan yleensä tämä on jonkun kohtalaisen pahan virheen lopputulos."

Raw tarkoittaa englanniksi raakaa, mutta tässä tapauksessa käyttämäsi tuho ei välttämättä ole pahasti pieleen..

Valitettavasti USB-tikut ovat melko herkkiä, suositeltavaa olisi poistaa ne aina oikealla tavalla. Itsekin olen saanut hävitettyä muutaman koulutyön nyppäämällä tikun irti lennosta.

Koita uudelleen alustaa tikku.

4. Valittaja

Valittaja Guest

Mää oon kyl kokeillu vähän kaikkee tohon, mut mistä toi alustaminen tapahtuukaan (en oo varma oonko kokeillu).

5. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Menee omaan tietokoneeseen ja valitsee aseman kohdalta alusta. Jos ei toimi tai onnistu voi yrittää myös käynnistä->suorita: diskmgmt.msc kautta.

6. Valittaja

Valittaja Guest

Tota mul on englannin kielinen windows. Että mitä tuo alusta on englanniksi ?

7. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Luulisin että on format.

8. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    =format

9. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vai on USB-muistit herkkiä? Omani Haman 128 Mb muisti on tippunut kolme kertaa lattialle ja käynyt pesukoneessa. Jäi hupparin taskuun ja meni koko pesuohjelman läpi, mutta toimii. Ei käynyt mitään uskokaa tai älkää.

10. jmpk

jmpk Guest

ja jos muitin mukana tuli joku ohjelmisto, niin sillä kannattaa varmaan kokeilla, jos ei muuten onnistu. Minulla ainakin kun mp3-soitin/usb-muiti meni jumiin, niin sitä ei saanut palautettua kuin mukana tulleella ohjelmistolla.

ps. olisi varmaan kannattanut pienentää/rajata vähän noita kuvankaappauksia

11. Uukoo

Uukoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Herkkiä, en tarkoittanut "fyysisesti".. vaan tuppaavat kadottamaan tietoja turhan usein, vaikkeivat sinällään rikki menekään. Vähän kuin taskumatti, kestää kyllä hyvin, mutta sisältö katoaa aina omituisesti.

Viimeksi muokattu: 30.12.2005
  12. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla ei oo kadonnu kertaakaan mitään. Taitaa olla harvinaisen laadukas muisti kyseessä. Se on pari vuotta vanhakin.

13. Valittaja

Valittaja Guest

Ei pystyny formatoimaan heitti tämmösen:
    http://img524.imageshack.us/img524/2641/outoo5db.jpg
    Sitten koitin myös ton käynnistä->suorita: diskmgmt.msc (ei auttanut)
    Mulla tuli mukana vain sellanen pikku cd ja se on tarkoitettu ajuriksi win 98iin.
    Mikä neuvoksi?

14. Valittaja

Valittaja Guest

Oisko mitään ohjelmaa millä pystyis tuon alustamaan, missä tuon usb muistin voisi mountata sinne?

15. larus06

larus06 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  16. Valittaja

Valittaja Guest

Kiitos tosi paljon. Tuo korjasi minunkin tikun. Taitaa USBeissa mennä pitemmän päälle softa hajalle kun ei poista laitetta turvallisesti..

Jaa tämä sivu