Antec Sonata II, kokemuksia?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi vaaris 26.12.2005.

1. vaaris

vaaris Guest

Eli tuollaista koppaa olen katsellut. Onko kenelläkään kokemuksia Antec Sonata II:sta käytännössä? Plussat / miinukset? Hiljainen?

Pikaisella googletuksella etsityt arvostelut tuntuivat positiivisilta että ihan hyvältä vaikuttaisi.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16349

2.  
  3. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Laadukas sekä hiljainen kotelo ja tuntuu, että hintakin on aika kohdallaan!
    Oma ilmaotto-ohjain prossulle ja näyttikselle, jos sitä tarvitsee. Itse otin sen pois koska en huomannut onko sillä käytännössä mitään merkitystä. Prossun lämpö pysyi samana koko ajan. 120mm:n kotelotuuletin valmiina, jossa valittavana kolme nopeutta. Poweri 450W on kyllä hiljainen ja riittänyt tälle kokoonpanolle.
    Muovinen suojaluukku hiukan häiritsee eli kestääkö se mutta eipä ole vielä hajonnut.
    Ainakin itse voin suositella vaikka varmaan laadukkaampia löytyy.

4. petays

petays Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on Antec Sonata Piano Black, siis tämän "pikkuveli".
    Kyllä kai tämä laatunsa puolesta monet tavalliset kotelot voittaa.
    Mitään erityistä ei ole käytössä ilmenyt ja muoviluukku on kestänyt hyvin jo liki 1,5 vuotta.
    Etupanelin liittimet ovat epäesteettisen näköisiä, jos niitä käyttää eli avaa sen pienen suojakannen.
    Kotelon musta maali on luokattoman huono, mikä tahansa pienikin kosketus saa aikaan naarmun maalipintaan :-(
    Hiljaisen koneen aihioksi tämä ei taida olla paras valinta.
    Saattaahan tämä olla vähän hiljaisempi kuin jotkut peruskotelot.

5. OQO

OQO Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä kyseinen kotelo, mutta ei Antecin omalla powerilla eli siitä ei ole kokemuksia, mutta kotelo on hiljainen ja tyylikäs.
    Muovinen suojaluukku kestää hyvin jos et siitä rupea roikkumaan ja saa asemat piiloon ja hiljentää ääniä kun cd on sisällä.
    Eli kotelo on huippu-kotelo ja kannattava ostos. Hyvännäköinen sinisine ledeineen ja mustalla hienolla maalipinnalla.

En ymmärrä.. minulla ei ole tullut minkäänlaisia naarmuja tai jälkiä koteloon vaikka ollut kovassa käytössä. Koneen ollessa huollossa oli vaihtunut sivuseinä vanhanmalliseen sonata piano blackin sivuseinään ja siinä kylläkin oli pahoja naarmuja ja jälkiä mutta vaihdettuani sen oikeanlaiseen ei koneesta löydy naarmun naarmua.

Lopuksi: Osta hyvä kotelo joka on hiljainen ja kaunis.
    "Silence is Beautiful" kuten kotelon pahvilaatikossa lukee.

Edit: typo

Viimeksi muokattu: 26.12.2005
  6. osse

osse Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä kotelo. Virtalähde on hiljainen ja niinkuin sanottu oma tuuletin jossa kolme eri nopeutta(kätevää). Mutta tuo luukku edessä häiritsee minua, ei ehkä kaikkia mutta minua, ei sillä tee mitään. =loistava kotelo, eikä ihan mahdottoman kallis ole

7. vaaris

vaaris Guest

Kiitoksia kovasti! Nyt on ostopäätös helppo tehdä eli Antec Sonata II on mun seuraava koppa :)

8. mcjanina

mcjanina Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekkin nimenomaisen kotelon omistaja, hiljainen eikä tuuletinkaan turhaa meteliä pidä ja hintakin on kohdallaan. Ossen mainitsema etupaneelin "luukku" ei ihan minunkaan mieleen ole mutta mielipide asia toki sekin mutta kokonaisuus on hyvä ja hiljainen joten en voi kuin suositella.

9. petays

petays Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, taisin kärjistää siitä maalipinnan herkkyydestä.
    Oma mokahan se oli että yritin imuroida pölyt pois kopan pinnasta pelkällä pölyimurin letkulla ja siihen tuli sata naarmua.

10. vaaris

vaaris Guest

Nonni nyt on koppa hankittu. 114€ Oulun Serv-it:ssä ja hyllystä löytyi. Koppa on todella komea ja laadukas. Hyvien kauppojen jälkeen on helppo olla tyytyväinen :)

11. OQO

OQO Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Loistavaa! :)
    Kun olet asentanut komponentit sisälle niin kerroppa oma mielipiteesi äänekkyydestä sun muusta.

12. Kalle76

Kalle76 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin kyseisen kotelon pariviikkoa sitten ja tyytyväinen olen, ainakin päivityksen jälkeen. Poweri piti hiukan pientä huminaa, vaihdoin hilaisemmat tuulettimet (11db, ei kuulu enää ja on todella hiljanen =)). Prosujäähyn jossainvaiheessa vaihdan passiiviseen ja koteloon vaihdan 2kpl. hiljaisempia kotelotuulettimia (17db), ans kattoo miten lämpöjen käy, ainakaan ei mitään ylimääräisiä huminoita ei pitäisi kuulua!

13. Educco

Educco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedättekö mikä sen kotelon etuosasta tuleva virtajohtoliitin on?

14. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lyhyestä virsi kaunis: sinisiä ledejä varten.

15. tuure2

tuure2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä juuri kyseisesestä kopasta virtalähde poksahtamassa.

16. j0p0

j0p0 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vie takuuseen ennen kuin posahtaa ja hajottaa muut komponentit.

17. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omakin on juuri poksahtamassa, mutta takuu kattaa sen kyllä.=)

18. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mistäs te sen tiedätte että se on poksahtamaisillaan? Itsellänikin kyseinen kotelo ja tuo smartpower 2.0. Koteloon olen kyllä ollut tyytyväinen :) Hiljainen ja tarpeeksi tilava.

19. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oma powerini vinkuu vaikka kone ei olisi päälläkään.

20. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei ole kyllä mikään yllätys jos smartpower 2.0 paukahtaa. Ranskalaisen tutkimuksen mukaan niiistä hajoaa noin 20% joten harvinaisen huonosta virtalähteestä on kestävyyden kannalta kyse.

21. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jaa vai että vinkuu. Oma ei ainakaan vielä. Mutta onhan tuossa tuo takuu :) Kunhan ei poksahtaessaan hajottaisi muitakin osia.

Jaa tämä sivu