1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Minkälainen dvb-t kannattaa hommata koneeseen?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi BruceD 19.12.2005.

  1. BruceD

    BruceD Member

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pitäisi hankkia digi-tv kannettavaan koneeseen, eli minkälainen (mielellään usb) boksi kannattaa hankkia? vaihtoehtona anysee ja gigantin myymä pinnacle, mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi?
    Ylen tekstit pitäisi näkyä, tallentaa mitäisi pystyä hyvin, ja mielellään hyvään formaattiin. Pinnacle tallentaa suoraan divx:iksi
    Millä näkyy hyvin ja näkyykö kaikilla hyvällä antenilla hyvin?
     
  2.  
  3. artsu

    artsu Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eipä taida markkinoilta pahemmin löytyä vielä kunnollisia pci/usb kortteja.Lähes kaikis tuntuu olevan noita tekstitysongelmia sun muita ja jos ei oo tekstitysongelmia niin aivan varmasti esiintyy muita häiritseviä tekijöitä. Vähän samantyylisiä ongelmia mitä silloin ilmeni tv:seen liitettävis digibokseis ku ne tuli markkinoille ilmenee nyt näis tietokoneseen liitettävis digokorteis joten suosittelen vielä odottamaan kunnon kortteja ellet ole sit oikein kunnolla perehtyny ett miten näiden kans jutskaillaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta mielestäni tietokoneen liitettävistä digitv:istä vähintään 90% on silkkaa sontaa
     
  4. Juffeo

    Juffeo Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Anyseen ostin viime viikolla. Kooltaan sopii mainiosti kannettavan kaveriksi. Itse yllätyin kuvanlaadusta. "Tollainen pieni taskuun menevä rasia, jossa noin 40cm antenni tarjoaa näin loistavaa kuvaa."

    Ylen tekstitys näkyy.
    Tallennus on mielestäni aika kehno, koska Tallennus formaatti on joku .PES ja sitä ei voi tallentaa kuin 100mb(3min), jos haluaa suoraan katsoa. Sitä suurempia talletuksia pitää ruveta jo modaamaan.

    Tätä suosittelen.

    ainii kaukosäädin on aika jännä, mulla on Logitecin 5.1 setti johon tämän anyseen kaukosäädin reagoi. Esim. kun painan "play" kakesta mun kaiuttimet sammuvat. Kun painan "tekstitys" äänen voimakkuus lisääntyy. Taitavat toimia samoilla aalloilla x)
     
  5. Juffeo

    Juffeo Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minullakin oli samanlainen oletus, koska kaverini analoginen tv-kortti viime vuonna ostettuna(120€) oli täysin lelu ja rakeinen kuvanlaadultaan. Nyt kun halusin itse tutustua digitaaliseen, niin tämä oli minulle positiivinen yllätys. Rasia toimi mökilläkin täydellisesti, jossain metsän keskellä, jossa ei muutenkaan kanavat hyvin näy.

    Minulle tärkein on ehdottomasti kuvan- ja äänenlaatu se täyttyy anyseellä. Ei tarvitse Tv:n huonoilla kaiuttimillakaan kuunnella enää. S-videolla liitettynä Tv:een kuvanlaatu oli silti parempi kuin TV:n oma.
    Näitä kortteja pystyy huom. päivittämään eli, jos jotain bugeja löytyy, niin niihin on toivottavasti tulossa myös päivitys ajallaan.
     
  6. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko nuo sitten ollenkaan käyttökelpoisia jos ajattelee, että laittaisi koneen olohuoneeseen korvaamaan tallentavaa digiboksia, dvd-poltinta, divx-soitinta yms..

    Voisitteko kuvitella käyttävänne digiboksin asemasta jos kuvan ottaa koneelta telkkariin?

    Niin ja eikö tuo tallennusformaatti ole katseluohjelmasta kiinni, eikä boksista?
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2005
  7. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muakin kiinnostaa tämä. Olen harkinnut ostavani digikortin koneeseen. Lähestulkoon kaikkien korttien ohjelmistoja on haukuttu tavalla tai toisella mutta sitten esim. itsenäistä DVB Viewer (http://www.dvbviewer.com/en/index.php) -ohjelmaa on kehuttu. Onko niin, että jos vain on jokin pulikka, josta signaali koneelle suostuu tulemaan, niin esim. DVB Viewerillä voi hoitaa loput?

    Vai jäävätkö tekstitykset sun muut kiinni kortin huonoon tekniikkaan?
     
  8. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu