Näyttö pimeä, ei edes bios näy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nellu3 13.12.2005.

1. nellu3

nellu3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    asensin itse koneen osat, kone toimi noin 2h, mutta laitoin kesken viimeisen ohjelman asennuksen, koneen ollessa käynnissä, LAN-kaapelin kiinni koneeseen ja näyttö meni standby tilaan samantein ja edes bios ei näy startatessa. Minulla oli samassa ide-kaapelissa dvd-rom ja agp kovalevy kiinni ja muistelen että windows ei kysynyt verkkoasetuksia asennettaessa, minkä sama windows teki vanhalla koneella. Verkkokortti on integroitu kiinni emolevyyn. Mitähän voi tehdä tai mikä osa on rikki?

Antec 380W kotelo
    Pentium 4 3.0GHz
    Club 3d 6600LE 256Mbit
    Asus P5GD1 Pro
    IDE kovalevy ja dvd-rom samalla kaapelilla.

2.  
  3. kaawpeli

kaawpeli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko olemassa edes agp kovalevyjä?
    Emolevyssä tai kiintolevyssä vikaa.

4. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei ole olemassa agp kovoa, koska agp on grafiikkaväylä. Tarkista että näytönohjain on kiinni kunnolla. (ja näytön kaapeli)

5. nellu3

nellu3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin siis oli tarkoitus kirjoittaa että ei ole sata-kovalevy. Näytönohjain on kunnolla kiinni samoin monitorin piuha, kasasin koneen uudestaan, mutta vika ei hävinnyt. Voikos siis päätellä että emolevy on hajonnut vai onkos muita vaihtoehtoja? vai voiko vika olla prossussa, tai graffakortissa? kovalevy kyllä toimii vanhassa koneessa. Olen nollannut biosin, hypännyt tasajalkaa... muttei auta. Ja meneekös kaikki takuut yleensä kun käy itse kasaamaan masiinaa? Pitäisi varmaan viedä johonkin liikkeeseen että saisi tietää mitä vikana...

6. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko näytönohjaimessa lisävirtaliitinpaikkaa ja onko se kytketty jos moinen löytyy? kunnon kuvaa en tuosta kortista löytänyt, mutta jotain kuitenkin. Löytyykö kortista tämän näköinen liitin:

Tarkastappa se ja katso menisikö siihen kenties powerista tuleva 4 pinninen molex-liitin kiinni :)

7. Seth99

Seth99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla saman kaltainen ongelma. näyttö ei tule päälle, sen poweri valo vilkkuu.tämä tapaktui sen jälkeen kun lisäsin muistia ja uuden prossun tuulettimen.

näyttö tuli pari kertaa päälle mutta windows ei käynnistynyt. ehkä en asentanut prossun tuuletinta kunnolla.

Viimeksi muokattu: 19.12.2005

Jaa tämä sivu