1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Targa DR-5200X (Lidl)

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Michelin 10.12.2005.

  1. Michelin

    Michelin Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    407
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lidl:iin tulossa tuollainen tallentava malli eikä hintaakaan kuin 199€.
    Onko kenelläkään kokemusta tuosta Targa merkistä?
    Ominaisuuksiltaan tuo ainakin vaikuttaa todella hyvältä ja mainoksen kuvasta ja tekstistä päätellen toistaa lähes kaikkia formaatteja.
    Kommentteja? Kannattaisiko neuvotella joulupukin kanssa?
     
  2.  
  3. vempula

    vempula Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2004
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    + 3 vuoden takuu ja 30pv vaihto- ja palautusoikeus antaa ainaki hyvän kokeilu mahdollisuuden :D
    + Liitännät kohdallaan, näyttäis olevan kaikki mitä normaaliin käyttöön tarttee.
    + DivX, sertifikaatti http://www.divx.com/corporate/solutions/certification/products.php
    - Ei omaa digi-viritintä (olis hyvä olla nauhottavassa laitteessa).
    - Kaukosäätimestä ei näy kuvaa, kannattaa se ainaki tarkastaa.

    Tosta merkistä ei kyllä oo paljoo tietoo, kai toi on sellanen perus halpamerkki. Targan sivu: http://www.targa.co.uk/cms/targa_2_646.php?produkt_id=410

    P.S. Lidleissä ei yleensä oo hirveesti tota kalliimpaa tavaraa varastossa, eli kannattaa aika nopeesti "puhuu pukille" jos kiinnostaa tollanen :)
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2005
  4. M.k

    M.k Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2004
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. velliesa

    velliesa Member

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos xvidin harrastajat saaneet tekstitykset pelaamaan? Jos on niin mitenkähän se tapahtuu? ja jos ei niin miksei :D
     
  6. Michelin

    Michelin Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    407
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    M.k ootko havainnut vielä mitään bugeja tuossa laitteessa? Itse olen myös kiinnostunut tuosta irtotekstien tuesta, toistuuko ne niinkuin pitää .avi:n kanssa? Ja toistuuko DivX ja XviD:it ongelmitta?
    Entäs onko kenelläkään tietoa onko firmiksiä saatavina tuolle laitteelle? Tuskin täydellinen tehtaalta tullessa.

    Itse en vielä hakenut laitetta pois mutta mielessä on edelleen jos tuota vielä löytyy hyllyltä.

    Onko kukaan vielä törmännyt muuhun tallentavaan joka toistaa DivX:ää alle 200€ hintalapulla?
     
  7. Kelpo

    Kelpo Member

    Liittynyt:
    30.01.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko ääkköset irtoteksteissä tuossa Lidlin laitteessa? Onko teksti miten korkealla ruudussa?
     
  8. M.k

    M.k Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2004
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro.en ole havainnut bugeja.tekstit toimii ihan hyvin DivX ja XviD:it.mutta hiukan ovat korkealla.mut huhu puheitten mukaan.olis tulossa siihenkin päivitys.ihan hyvä laite muuten.oon sitä konetta nyt "rääkännyt" yötäpäivää.toimii=)Tallennusjälkikin on hyvä... juu ja toimii skandetkin.(ää ja ööt)jne
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2005
  9. jonttu

    jonttu Member

    Liittynyt:
    15.09.2002
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollut toi Lidlin soitin nyt noin viikon ja ihan hyvin on pelittänyt. Ainoa juttu jonka olen huomannut, on se, että digiboksin ohjelmatiedot ovat hiukan epäselvemmät, kun signaali kiertää DVD:n kautta - itse kuvan laatuun se ei tunnu vaikuttavan.

    Mutta kertokaas noista DivX tekstityksistä. Saako laitteella todellakin näkymään myös irtotekstit? Kuinka se oikein tapahtuu ja missä muodossa tekstien pitää olla? Luulin, että DVD-laitteella katseltaessa vain "poltetut" tekstit toimivat. Olen käyttänyt VobSub-tekstityksiä, mutta ne eivät tunnu Lidlin laitteessa toimivan. Siis kuinka homma tehdään?
     
  10. Kelpo

    Kelpo Member

    Liittynyt:
    30.01.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ne irtotekstit (sub, srt tai txt) pannaan saman nimisinä kuin leffat samaan kansioon tai juureen. Olen ajanut tekstit Direct Sub-nimisellä ohjelmalla, joka vähentää alarivistä pudonneita kirjaimia, ainakin omalla laitteella. Ja monesti joutuu tekstejä ajastamaan äänen kanssa synkkaan. ainakin Time Adjuster-ohjelmalla. Mulla on Unitedin laite, jossa ainakin homma toimii noin. Tosin firmware piti päivittää että ääkköset näkyy. Tuossa aikaisemmin joku sanoi Targassa tekstien toimivan.
     
  11. jonttu

    jonttu Member

    Liittynyt:
    15.09.2002
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksestasi Kelpo. Jostain syystä vaan en saa hommaa toimimaan Targassa muuta kuin "polttamalla" tekstit kiinni itse elokuvaan. Olen aikas paljon pelannut DivX-tekstitysten kanssa ja tiedän kuinka homma toimii tietokoneella, mutta Targan kanssa ei pelitä. Toisaalta Auto GKnotilla tekstien lisääminen elokuvaan on niin helppoa, että turhaan kai tässä itseäni kiusaan. Onko edes teoriassa mahdollista saada Targassa tekstitys hoitumaan niin, että tekstit voi joko valita näkyviin tai jättää näyttämättä - kuten DVD-elokuvissa?
     
  12. jonttu

    jonttu Member

    Liittynyt:
    15.09.2002
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt toimii tekstit ok - sekä sub että srt.
     
  13. tomstom

    tomstom Member

    Liittynyt:
    24.12.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei kellään ole kyseisellä härvelillä seuraavanlaista ongelmaa:
    kun käyt katsomaan normaalia kaupasta ostettua DVD-leffaa, niin leffa toimii muuten hyvin, mut puheduppaukset ei kuulu. Joulupukki toi kyseisen masiinan ja kun kävin kattomaan joulupukin tuomaa DVD:tä, niin huomasin, ettei se oikeen onnistukkaan. Sama onglema on muillakin DVD:llä. Kaikki piuhat on kunnolla kiinni ja skarttikin on tullu vaihdettuun parii otteeseen...
    Onko kyseessä vain yksilövika, vika jossain asetuksissa, vai eikö soitinta ole ollenkaan tarkotettu DVD-elokuvien katteluun?
     
  14. M.k

    M.k Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2004
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulle kävi samon.tosin eipä toiminut tos toisessa laitteessakaan.en ole vielä perhtynyt asiaan.mutta veikkaan että sieltä laitteen ääniasetuksista saa ne kyl toimiin.
     
  15. M.k

    M.k Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2004
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin tohon ääni ongelmiin.sain ne toimiin kyllä sieltä äänivalikosta.otin 5.1 asetuksen pois päältä.koska ei ole kotiteatteri kajareita.ni rupes toimiin.Mutta onkos joku jo löytänyt tähän masiinaan sitä firmwarea.ite en löytänyt mistään.jospa joku olisi ystävällinen ja laittas oson,jos on löytänyt
     

Jaa tämä sivu