1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nyt tarvitsisi kameran, mut mikä olisi hyvä???

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi jonetzu 05.12.2005.

  1. jonetzu

    jonetzu Member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä. Nyt tarvitsisin apua.
    Tarkoitus olisi hommata uusi digitaalikamera, kun entinen meni särki.
    Mutta kun ei ole tietotaitoa et mikä olisi hyvä ostos.
    Rahaa olis käytössä tollaset 400 euroa, ja ainut toivomus olisi et se olisi "patterikäyttöinen" ei mielellään akkukäyttöinen.
    Kävin katsomassa tollasta Casio Exilim Z10 onkos kellään mitään hyvää tai pahaa sanottavaa kyseisestä mallista.
    Mut kertokaa ihmeessä mikä olisi hyvä kamera.
    Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen.
     
  2.  
  3. Vermeli

    Vermeli Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [​IMG]
    Tuossa voisi olla aika hyvä kapistus, jos patterikäyttöinen pitää olla. 7mp ja 4x optinen zoom. Hintakin on juuri kohdallaan ja canon tekee hyviä kameroita muutenkin.
    Tuli vähän väärä linkki :D Mutta tuo Canon PowerShot A620 on kelpo kamera ainakin minun mielestäni.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2005
  4. topias

    topias Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    260
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. maketzu

    maketzu Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. jule100

    jule100 Guest

    Nyt joulu alla lehdissä ovat mainostaneet Olympuksen SP-350 ja SP-310 malleja. Hintaa 350:llä kameraliikkeessä 399€ ja Pixmanialla 359€.
    Tämä kiinnostaa , mutta siittä ei ole löytynyt vielä mitään testejä.
    http://www.olympus.fi/consumer/29_SP-350_Details.htm
    [​IMG]
     
  7. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tunnistuuko toi A620 ihan USB massamuistina tietokoneessa?

    Tuollasta oon itelle kattellu, mutta Google ei osaa selkokielellä antaa varmaa rautalanka vastausta kyllä/ei muodossa.
     
  8. Vermeli

    Vermeli Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Uskon että tunnistuu. Ainakin canonin vanhemmat mallit ovat toimineet tällä tavalla mutta en mene siitä takuuseen
     
  9. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Suosittelen kyllä tuota Canonin A620:tä Itse hankin kyseisen kameran ja olen kyllä tyytyväinen hankintaani. Kuvaaminen on helppoa, mutta tarvittaessa myös paljon saa säätää itse... Erilaisia toimintoja on reilusti. Makrokuvauksessa kohteen saa tuoda jopa 1cm:n päähän objektiivista jne... Yleisesti ottaen kamera on hinta/laatu suhteeltaan hyvä hankinta.

    Tarkemmat tiedot täällä:
    http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Powershot_A620/
     
  10. jp.69

    jp.69 Guest

    Tuolta käy tilaamassa Samsungin 7 milj.pikselin kamera 299 € ja säästyneellä rahalla ostat 256 mt muistin lisäksi niin johan alkaa elämä hymyilyttää . :)

    Osoite:
    http://www.netanttila.com/webapp/co...hcRRYBbaVT+JguDIpfStMLXWorn+NALxGXd3NTfEZ0YQ=

    No kokeilin tuota linkkiä vaan eipä ohjaakaan suoraan kameran luo mutta valitse sieltä pääsivulta foto välilehdykkä ja skrollaa alas jolloin Samsung löytyy.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.12.2005
  11. maketzu

    maketzu Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koittakaa jo uskoo että megapikseleillä ei loppupeleissä oo kuin pikkiriikkisen kokoinen merkitys. Muu tekniikka on TÄRKEÄÄ ja vielä tärkeämpää!
     
  12. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    [bold]
    Koittakaa jo uskoo että megapikseleillä ei loppupeleissä oo kuin pikkiriikkisen kokoinen merkitys. Muu tekniikka on TÄRKEÄÄ ja vielä tärkeämpää!
    [/bold]

    Juuri näin. Kannattaa kiinnittää paljon enemmän huomiota optiikkaan ja kameran toimintoihin kuin siihen että lukeeko siinä edessä nyt 4.0 vai peräti 7.1 mpix. Noita lukuja vaan toitotetaan puhtaasti mainostamisen takia. Sama jonkun digitaalisen zoomin kanssa, mitä suurempi luku sen kivemmalta se silmään näyttää, mutta käytännössä koko homman saa unohtaa.


    Jos teet perus 10x15 kuvia tai vaikka A4 kokoakin niin 4 megapikseliä on riittävä.
     
  13. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noihin riittää tuo kolmekin megapikseliä. Eikä se 7 megapikseliä pokkareissa ole hyvä asia, pieneen kennoon ahdettuna tuottaa kuviin paljon kohinaa, etenkin kohtiin joissa valo vaihtuu varjoksi, ja muutenkin varjoissa.

    Canonin optiikka on aina ollut hyvää, suosittelen noita a-sarjalaisia tuohon hintaluokkaan.
     
  14. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Totta puhut, siis 3 mpix riittää noihin. Tosin nykyään markkinoilla olevat kamerat taitavat järjestään lähteä sieltä neljästä megapikselistä ylöspäin. Canon PW A510 taitaa olla vielä 3.2 mpix, mutta sitäkään ei enää ole paljoa markkinoilla.

    Siinäkin olen samaa mieltä että ehdottomasta Canonin A-sarjalaiset ovat suositeltavia. Hinta-/laatusuhde on kohdillaan.
     
  15. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  16. PapaZafa

    PapaZafa Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisäksi mitä oon testejä kattonu, niin canonissa tasaisimmat värit. Ei siis heittele niin kuin muilla merkeillä. (ei tietenkään kaikissa)
     
  17. zarvin

    zarvin Guest

    Itsekin olen hommaamassa kameraa ja itse asiassa löin kaupat lukkoon tuosta A620:stä tuossa dpreviewin arvostelu oli highly recomended niin se on melkein niin hyvä kuin, ns. budjettiluokan kamera voi olla
    http://www.dpreview.com/reviews/canona620/

    Panasonicin lumix ei käytä ns. patteriakkuja. Se on kyllä pienempi, siinä on parempi näyttö ja ehdottomasti coolimman näköinen , mutta mielestäni kuvanlaatu ja käsisäätöjen mahdollisuus ovat tärkeämpiä ominaisuuksia. Canon on ollut todella suosittu digikamera ja tässä mallissa käytetään samaa tekniikkaa kuin astetta kalliimmissa malleissa. Ainoastaan pakkaamaton tallennus ei onnistu.
     
  18. morbir

    morbir Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2003
    Viestejä:
    939
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    canon ixus40, 4 miljoonaa pixeliä ja hinta alle 300
     
  19. kootee89

    kootee89 Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2005
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sosittelen kanssa tuota Canonin A620 kameraa. sai viisi tähteä MB:n testissä ja jos on samaa laatua ku Canonin muut kamerat niin kannattaa ostaa
     
  20. kumiorava

    kumiorava Regular member

    Liittynyt:
    26.03.2005
    Viestejä:
    310
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu itekkii käytän canoni, tosin ixusta mutta oon kyllä tyytyväinen ollu. ja kyllä parhaat kuvat canonilla saat...
     
  21. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös sonyt ole kanssa ihan hyviä?
     

Jaa tämä sivu