1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Konepaketti jouluksi

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ermo 05.12.2005.

  1. ermo

    ermo Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin tuossa hankkia jouluksi uuden pelikoneen (cd-asema ja kovo
    on jo ajanmukaiset ) ja ajattelin kysyä teiltä mielipiteitä tästä paketista, jonka ajattelin tilata.
    Koneelle asettelin joitain vaatimuksia: Näyttö mielellään tft ja max. 8ms vasteaika, Helposti päivitettävä (pci-e,dual channel ja mielellään nforce4 ultra ), tietenkin halpa (max 1000e), ja vielä pitäs saada käyttö kelpoinen tulostin :)

    Tälläsen kasasin smartit:een sivuilta

    Näyttö: ACER AL1717AS 17" W/MM/8MS SILVER 244,3
    Emo: ASUS A8N-E S939 NF4 ULTRA PCI-E 8CH GLAN RAID 96,70
    Näyttis: GAINWARD GF 6800 GS PCI-E 256 MB GDDR-3 247,80
    Prossu: AMD ATHLON 64 3000+ S939 1,8G BOX VENICE 152,10
    Muistit: 400MHZ DDR NON-ECC CL3 (3-3-3) DIMM (KIT OF 2) 86,60
    Kotelo: ENLIGHT CASE PA410552, 350W, 92MM FAN AQ
    Tulostin: HP DESKJET 3940 60.50

    Yhteensä: 961,00 eli rajoissa pysytään, kotelo ja etenkin powerin tehokkuus hieman vaivaa, mutta muuten omasta mielestä ihan toimiva ja tehokas paketti melko halvalla.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2005
  2.  
  3. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eipä tule moitittavaa mieleen :)
     
  4. ermo

    ermo Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jep. Haen vaan vähän näkemyksiä siitä, että oisko tää toimiva ratkasu, koska ite en oikein hirveesti loppujen lopuks tiedä näistä koneasioista.
     
  5. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hyvä kokoonpano on! itse asiassa toi näyttiskin on pirun kehuttu mutta on vaan suomessa ylihintanen, siis vähän... jos budjetti vähän venyis niin ottasin club3d:n 6800GT tai 7800GT, hinnta ovat 262€ ja 334€. noi ois sitte tietysti vielä vähän nopeampia... mutta hyvä oli tuo aikaisempikin ehdotus. ja kaikki tämä olettaen että olet tilaamassa beestingistä!
     
  6. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Korjataanpa sellanen pieni typo tai ajatusvirhe. crt=normaali kuvaputkinäyttö. tft=litteä näyttö. :D

    Nexuksen kotelon ehkä vaihtaisin tilalle 400 Wattisella poverilla, mutta se toisi tietysti jonkun verran hintaa lisää, eikä sitä löydy smartit:stä.

    Kyllä tuon tuolla 350 Wattisellakin pitäisi ihan hyvin pyöriä.
     
  7. peex

    peex Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    511
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa kattoo jos löydät samaan hintaluokkaan sopivia, pienemmällä vasteajalla olevia näyttöjä. Muuten näyttää hyvältä.
     
  8. Cruiseri

    Cruiseri Member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En viitsinyt uutta topiccia tehdä joten pistän tähän samaan yhden kysymyksen.

    Itse olen hankkimassa myös jouluksi tai hieman sen jälkeen itselleni uutta konetta, kun tässä vanhassa on jo osia päivitelty tarpeeksi ja muutenkin on aika huonossa kunnossa. Siksi päätinkin hommata kokonaan uuden koneen.

    Ongelmaksi kuitenkin ilmestyy se etten itse koneiden hardwaresta tiedä yhtään mitään ja siksi jonkinlainen konepaketti olisi varmaan paras vaihtoehto. Olen kuitenkin kuullut, että itse osat valitsemalla saa huomattavasti parempaa halvemmalla. Ainakin nuo integroidut (?) osat kuulemma laskevat koneen todellisia thoja huomattavasti. Mitä siis oikeastaan minun kannattaisi ostaa ja mistä?

    Mainittakoon vielä että tehoja saisi olla sen verran ettei ihan heti joutuisi taas aloittamaan päivittämistä. Konetta käytetään ihan perusohjelmien käyttöön, joten sen perusteella ei varmaan kannata mitään osia alkaa valitsemaan. Pelikäytössäkin peli on melko paljon joten sellaista tehoa saisi löytyä, että pelit pyörivät hyvin. Hinnalla ei niin ole väliä, mutta kai jollakin 1000€:llä saisi jo varmaan hyvän koneen (Mitä nyt noita lehtiä olen selaillut), jos näyttö, näppämistö jne. löytyvät ihan uusina jo omasta takaa.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2005
  9. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No hyvä vaihtoehto on tämän threadin aloittanut paketti + joku 200 GB:n SATA-kovalevy ja joku polttava DVD-asema.

    Sitten ottaa lisäksi kasauspalvelun, joka löytyy useimmista verkkokaupoista. Lisäksi voit katsella Afterdawnin haulla kokoonpanoja. Tänne oli kasattu eri hintaisia mallikoneita.
     
  10. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    8ms:n vasteaika on jo vähintään riittävä... en ymmärrä sitä kun pitää olla joku ½ms että kelpaa, kun silmää huomaa n. 15ms:iin saakka. ihan sama jos on 12 tai alle, sillon tarpeeks nopee!
     
  11. ermo

    ermo Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllähän se 8ms vasteajalla oleva näyttö on jo tarpeeks hyvä mun peliäkäyttöön. Vaikein ostos on varmaankin näytönohjaimen osto, koska markkinoilta löytyy toinen toistaan erilaisempia hinta/laatu suhteeltaan olevia näyttiksiä, mutta onko onko merkillä väliä? Mitä mä olen ymmärtänyt on se ,että grafiikkapiirit tulevat kaikki atilta / nvidialta, mutta nää gainwardit ja sun muut vaan varustelee niitä eri tasosiks

    Toiseksi toi 6800gs on ymmärtämäni mukaan sellainen näyttis, jota ei voi modata, mutta se kellottuu tosi hyvinhttp://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9110_a-315145,00.html
    Onko kellään kokemuksia siitä modautuuko toi näyttis ollenkaan?
    Toiseks oisko jotain muita samaan hintaluokkaan kuuluvia näyttiksiä, mitkä ois varteenotettavia ehdokkaita 6800gt lisäks?
     

Jaa tämä sivu