1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProjectX?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi DiNan 01.12.2005.

  1. DiNan

    DiNan Member

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole löytänyt ohjelmaa joka pystyisi .rec tidostojen convertoimiseen. Olen lukenut projectx:stä mutta en tiedä mistä saisin sen toimivan version juuri tähän tarkoitukseen.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. DiNan

    DiNan Member

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    käytetäänkö tätä jonkun ohjelman lisänä, kun en kerta löydä mitään .exe tiedostoa. Pelkää "nokia installeria"?!
     
  5. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. DiNan

    DiNan Member

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vinkeistä,mutta pakko myöntää että tarvin tarkemmat ohjeet. Miten vaihe vaiheelta onnistuu toi tiedoston avaaaminen.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  8. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oliko kyse ProjectX:n avaamisesta?

    Ehkä ensiksi pitäisi korjata tiedoston tyyppi:
    Huom![bold][ProjectX-v0.81][/bold]

    esim.
    -> resurssin hallinta
    -> työkalut (valikko)
    -> kansion asetukset
    -> tiedostotyypit (välilehti)
    -> etsi/selaa jar (tunnisteet)
    -> kohta "avataan sovelluksessa" klikkaa Muuta-nappia
    -> klikkaa Selaa-nappia

    Tämän jälkeen ainakin itse etsin ja löysin [bold]javaw.exe[/bold] tiedoston ja se löytyi
    windowsin [bold]system32[/bold]-kansiosta ja myös [bold]\program files\java\j2re...\bin\[/bold]-kansiosta
    -> Ok ... Sulje jne.

    Ja nyt pitäisi projectX käynnistyä normaalisti tuplaklikkaamalla.
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2005
  9. DiNan

    DiNan Member

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei,tein ohjeesi mukaisesti.Mutta kun avaan ProjectX (executable jar file 667kt) jonka oletan olevan se oikea tiedosto? Tulee ilmoitus "could not find the main class"!
    Mitä teen väärin?
     
  10. Ponco

    Ponco Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  11. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myöskin mulla käynnistyi Nokian PC-suiten installer ProjectX:n vanhalla versiolla ennen edellä mainittua muutosta.

    Mulla tämä tiedosto on 'ProjectX-v0.81.7-20040818.jar" ja koko on 334kt eli tämä on vanha versio. Kokeilin tällä uudella versiolla ja sain saman virheilmoituksen enkä ole vielä löytänyt ratkaisua. Tämä Poncon laittama linkki on helpoin ratkaisu.

     
  12. Komikus

    Komikus Member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Heitänpä tähän toisen kysymyksen:

    Onko kukaan keksinyt miten tuolla saa rajattua digiboksinauhoituksen kuvan mieleisekseen. Jos esim. haluan kanavan logon pois rajaamalla kuvaa hiukan yläreunasta. Tiedostot siis Topfieldin .rec-pätkiä.
     
  13. ronaldo09

    ronaldo09 Guest

    sain convertoituu rec. filun digiboxista video_ts tiedostoiksi jotta nhje saa poltettuu dvd:Lle. millä pystyy convertoimaan rec. filun divx/avi:ksi? että vois polttaa ne normi cd:lle.
     
  14. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  15. jokune

    jokune Member

    Liittynyt:
    26.12.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Olen hieman avuton näissä tietokoneasioissa. Nyt minulla on ongelma liittyen tähän ProjectX ohjelmaan.
    Olen asentanut ProjectX_Source_0.82.1.00.zip -ohjelman, mutta en saa sitä auki. Kokeilin tässä viestissä esitettyjä ohjeita ja neuvoja, mutta niistä ei ollut apua. Kun yritän avata ProjectX:n, ilmestyy vain ikkuna, jossa on seuraava ilmoitus:

    Error during Project-X startup:
    java.lang.Exception:
    commons-net library not accessible! see readme.txt [ii]
    ensure the correct location/classpath, related to the executed .jar
    at net.sourceforge.dvb.projectx.common.X.main(X.java:5626)

    Mitä olen siis tehnyt väärin?

    Kokeilin myös asentaa tuon ProjectX0901exe.zip- version. Sen sain aukeamaan, mutta muuta en sitten osannut tehdä. En saanut leikattua mainoksia pois tai mitään muutakaan.. Mielestäni tämä uusi versio on epäselvempi (vanhaan versioon olisi ohjeet mikrobitissä, joiden avulla aloittelijakin osaisi sitä käyttää).

    Eli, jos joku osaisi
    1)neuvoa minua vanhan ohjelman avaamisessa
    tai
    2)uuden ohjelman käytössä

    olisin erittäin kiitollinen!
     
  16. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Leikkaukseen ja levyn polttamiseen olen itse käyttänyt 'TMPGEncDVDAuthor'-ohjelmaa. Leikkaus tuntuu olevan hankala ProjectX:llä

    Lisäys
    Jos vanhempaa versiota aiot käyttää niin oletko asentanut...

    Java Runtime Environment
    http://java.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=9504
     
    Viimeksi muokattu: 26.12.2005
  17. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Et oikeastaan ole tehnyt mitään väärin. Olet imuroinut lähdekoodin, joka pitäisi vielä kääntää jotta se toimisi.

    Hae tuosta käännetty versio http://kotisivu.dnainternet.net/jaarto/ProjectX.zip ja pura paketti jonnekin, mene ProjectX kansioon ja tuplaklikkaa ProjectX.jar tiedostoa ja katso mitä tapahtuu. Voi olla, että Windowsisi on säädetty niin, että se ei näytä tiedostojen loppupäätteitä (.jar) siinä tapauksessa tuplaklikkaa sitä ProjectX tiedostoa ja katso mitä tapahtuu jos toimii niin hyvä on, jollei toimi, niin mene osoitteeseen http://www.java.com/en/download/windows_xpi.jsp ja imuroi sieltä tuo Windows (Offline Installation) (filesize: 16.00 MB).

    Ennenkuin asennat tuon, niin poista vanhat java-asennukset, jos niitä on ohjauspaneeli-->lisää/poista sovellus kohdasta kaikki j2re/j2se asennukset.

    Asenna uusi javaversio ja kokeile uudelleen käynnistää ProjectX, jos ei vieläkään toimi, niin ei voi mitään.

    Hyvä ohjelma leikkauksiin on myös VideoRedo http://videoredo.com/ vahinko vain, että tuo on maksullinen, mutta siihen saa 15 pv:n kokeilu lisenssin.

     
  18. Ponco

    Ponco Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 27.12.2005
  19. kari72

    kari72 Member

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löytyskö tohon v0,9 mistää suomalaisia ohjeita kun on aivan erillainen kun tuo edellinen versio??
     
  20. lajo

    lajo Member

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onnistuin siirtämään Topfieldin rec-tiedoston Altairilla tietokoneelle ja muuttamaan tiedostomuodot ProjectX:llä ja Ifoeditillä ja polttamaan Nerolla videot DVD:lle, mutta miten voin laittaa kaksi lyhyttä ohjelmaa samalle DVD:lle? Mitä ohjelmaa videoiden yhdistämiseen voi käyttää ja miten? Pääsenkö siirtymään kätevästi DVD:llä seuraavaan ohjelmaan?

    t. Jarkko
     
  21. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nerolla minä olen tunkenut yleensä 2 leffaa(jos mahtuu) samalle DVD:lle. Nero tekee automaattisesti valikon, josta voi valita kumman katsoo.
     

Jaa tämä sivu