1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Project X ja nauhoitusten yhdistys.

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi tnu 30.11.2005.

  1. tnu

    tnu Member

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on tämä:
    Olen kopioinut nauhoituksen Topfieldistä koneelle ja olen aikeissa polttaa sen DVD:lle. Nauhoitus on kahdessa palasessa, jotka pitäisi vain pistää peräkkäin, jatkumaan sujuvasti toisesta toiseen, ilman mitään sen ihmeämpää.

    Olen lukenut MB:n ohjeen asiasta, mutta yksi asia hiertää.
    Demuxauksen ja Transcodauksen jälkeen avatessani dvd-tiedostot Ulead MovieFactoryllä, näkyy clippien rajakohta ja kellonaika nollaantuu. Polton jälkeen katsottaessa nauhoitusta dvd pätkäisee kuvaa, kun siirtyy clipiltä toiselle

    Eli Project X jättää siis jotenkin jonkilaisen merkin tohon .m2v tiedostoon, vaikka kyseessä on pelkästään yksi tiedosto.

    Kokeilin myös koostaa dvd:n suoraan demuxauksen jälkeen, jättämällä transcodauksen väliin laittamalla m2v:n videoraidaksi ja lisäämällä .mpa:n ääniraidaksi, mutta tällöin äänet unohtuivat jonnekin vaikka dvd toimikin loistavasti Uleadin testailutilassa. Olisiko tässä tavassa tarvinnut muuttaa äänitiedoston tyyppi joksikin muuksi?

    Tähän ongelmaa, eli "Miten useammasta digitv-tiedostosta yksi EHEÄ dvd-videopätkä luontevimmin?" kaipaisin apuja.

    Kiitos.
     
  2.  
  3. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole vielä Topfieldin rec-tiedostoilla kokeillut, mutta DB tekee [bold]tallenteista[/bold] 1 gt:n kokoisia ja näinollen elokuva jakaantuu 3-4 osaan. Yhdistämisen olen ennen mitään käsittelyä yhdistäny DOS:n komentokehotteessa esim.

    copy /b file.ts + file.ts leffa.ts
     
  4. tnu

    tnu Member

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, kiitos, toimi kyllä, mutta jäi vieläkin kummittelemaan niin,
    että se näkyy kahtena pätkänä siinä Uleadin softassa.

    Sitä en tajua että jos vien sinne MovieFactoryyn sen .m2v tiedoston,
    niin siitä softa ei kaiva sitä rajakohtaa ulos. Ja toimii tosiaan videon osalta, mutta ääniä ei saa vietyä ainakaan tuossa .mpa formaatissa.

    Millä softalla saisi noista .mpa äänistä sellasen formaatin mikä toimisi tuossa DVD-ympäristössä? Mpeg 1, layer 2?

    Vai olisiko jollain jotain muuta ehdotusta. Toi Uleadin softa on kyllä aika newbie-tasoinen, mutta Encore ei oikein avautunut.
     

Jaa tämä sivu