Olen yrittänyt saada dual channelia pois päältä, koska se luultavasti sammuttaa koneeni. Minulla on 2*256 DDR 400 muistikampaa ja kone toimii pelkästään jos toinen muistikampa on kiinni. Jos laitan molemmat, niin kone saattaa pysyä päällä jonkin aikaa, mutta sammuu sitten ja näyttöön tulee sininen ruutu, joka ilmoittaa virheestä. Kumpikin muisti toimii. Nähtävästi myös muistien paikoilla ei ole väliä, sillä kaikki yhdistelmät on koitettu. Dual Channel on aina päällä oli muistit miten päin tahansa, enkä osaa biosista sitä laittaa pois, tai en ainakaan löydä valikkoa. Olen myös ajanut memtest86:an 5 tuntia, mutta se ei ilmoittanut virheistä. Testaako ohjelma dual channelin toiminnan?
Emolevyllä vaihda muistikampojen paikat siten, että pistät ne käyttämään samaa kanavaa (lukee emolevyn manuaalissa).
Kannattaa kuitenkin testata memtestillä niitä kalikoita, josko toinen olisi rikki ja jos kyseessä dc kit, niin ei muuta kuin takuuseen vaan.
Jos otsikossa kysytään että: "Dual channel pois päältä. Mutta miten?", niin eikös silloin yleensä vastata kysymykseen eikä höpötellä muuta? Jos alkuperäistä kysyjää mahtaa kiinnostaa, niin nuo edellä mainitu muut manööverit kannattaa kokeilla myös. Dual channelissa muistit on kuitenkin mukavasti nopeammin toimivat kuin singlessä tuksuttavat. Noista trikeistä varsinkin tuo 1T -> 2T muutos antaa vakautta jo paljon. Voihan se olla että jos sinulla on kaksi erilaista muistikampaa, niin ne eivät vain yksinkertaisesti toimi yhdessä ja dual channelissa. Vaikea sanoa kun ei ole speksejä...
Niin juuri. Eli minulla on dual channel kit 512. Olen testannut muistit erikseen jokaisessa paikassa ja toimivat erittäin mainiosti yksinään. Koitan vielä löytää biosista tuon T2 tai jotain sinnepäin olevan valikon. Kiitokset tähän mennessä vastauksista. Eli muistit toimivat täysin. Se on varma!