millä ohjelmalla saisin otettua kuvaa ja ääntä koneelle video kamerasta? kamera on vanha joten mitää digi liittimiä kamerassa kuvalle ei ole. rca:t löytyy video out ja audio out. näytön ohjaimeni on radeon x850 xt platinum edition joten siinä minun ymmärtääkseni on johto nippu takana johon voisin liittää kyseiset johdot. äänistä en ole varma.... ????? tartteisin pikaista asian tuntemusta....
minulla on pinnaclen DC10+ kortti ja ja sen mukana tulleella studio ohjelmalla pääsee tallentamaan kotivideot kätevästi kovalevylle. Uudet VIVO-kortit niinkuin minunkin Gigabyten Gefoce6600GT VIVO kaappaa tietääkseni vain DigiVideo-kuvaa. Korjatkaa het jos olen väärässä.
Kyllä minä olen ymmärtänyt että VIVO-kortit osaavat edelleen digitoida myös analogivideota. Kuvakokoa ja laatua en tiedä koska en ole tarkemmin niihin perehtynyt, omat analogivideot digitoin digivideokameran AV-in liitännän kautta. Esim. tässä kerrotaan että Gigabyte GV-NX66T128VP GF 6600GT kortista löytyy "S-Video/Komposiittivideosisääntulo": http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0767803102315
joo siinä komposiitissä luke DV in eikä minun vc-kamerani ainakaan tuonut sen kautta mitään. tiedä sitten mitä sillä pitäis kaapata...