1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sony Dsc-s80 vai canon ixus 40

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi daisy3 22.11.2005.

  1. daisy3

    daisy3 Guest

    Hei, olen hankkimassa uutta kameraa. Entinen on Hp photosmart 735 (siis todellakin entinen !!). Olen ihan hukassa näiden kaikkien kameroiden kanssa. Haluaisin aika peruskameran,jolla saisi hyviä kuvia A4-kokoon asti ja videota kuvattua jonkin verran. Tosi tärkeätä olisi, että kamerassa virta riittäisi, kun tämän nykyisen kameran kanssa siitä on tullut todellinen painajainen. Alustavasti olen harkinnut Canon ixus 40, powershot a520 tai Sony dsc-s80 kameroita. Sony ainakin mainostaa, että akut kestävät pitkään. Powershot A520 olen saanut sellaista tietoa, että veis aika paljon pattereita, pitääkö paikkaansa? Mites toi Sony, miten pystyy itse säätelemään? Vaikka luulen, että aika paljon tulee käytettyä automatiikkaa. Entäs kuvien laatu, sony vai canon?
    Kiitos
     
  2.  
  3. kumipuu

    kumipuu Guest

    taisi olla sony cyper-shot dsc-s80 (tarkemmin kuvattuna) kummassakin on 2.0" näyttö, 3xoptinen zoom sony:ssa 32 mb sisäänrakennettua muistia. joka ei riitä mihinkään! canon ixus 40 mikrobitti lehden numerossa 12/2004 5 tähteä. joten ottaisin canonin.
     
  4. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Canonin optiikka ja kuvien värikylläisyys on aina ollut parempaa pokkaritasolla kuin sonyn kameroissa -> ixus. Itsellä ollut 3 eri ixusta, hyviä vehkeitä ollut.
     
  5. M00ses

    M00ses Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2005
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.dcresource.com/reviews/cameraList.php
    http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a510_a520-review/
    http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_s90-review/

    Tuolla sivustolla on testattu kameroita. Sonyn s80:stä ei ole mutta sehän on periaatteessa sama kuin S90. Itekin ajattelin hommata tuon Sony DCS-S90 mutta ajattelin tilata kuitenkin Sony DCS-W7:n 7Mpix.
    Jos A4 kokoisia kuvia aiot tulostaa niin kuulemma siihen kannattaa olla vähintään 6Mpix kamera. Omaa kokemusta ei kyllä ole.
     
  6. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noilla megapikseleillä ole niin väliä.

    3 megapikseliä hyvän optiikan kanssa antaa paljon paremman lopputuloksen, kuin 6 megapikseliä huonon optiikan kanssa.

    Ei kuutta megapikseliä tarvitse, että saisi hyvän kuvan a4 -kokoon, kolmekin riittää, pienemmilläkin menee jos optiikka on laadukasta.
     
  7. maketzu

    maketzu Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minunkin ääneni menee Canonille. Canon on kameramerkki joten ei tarvitse hirveästi huolehtia onko objektiivit ja muut laadukkaita. Kyllä Sonyn kameratkin ihan menee, mutta jotenkin ei voi uskoa tasalaatuun näillä moniala merkeillä.
     
  8. Vermeli

    Vermeli Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Canonia kannatan ehdottomasti. Canon sentään tekee kameroita, sony viihde-elektroniikkaa ja sen sellaista. Canon on perehtynyt kameroiden tuotantoon ja lisävarusteisiin. En luottaisi sonyyn missään tilanteessa
     
  9. topias

    topias Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    260
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu