elikkä oon todella aloittelija ja meinasin että ostan kunnon kotiteatterin (valkokankaan ja sellaset) mutta tuo ääni puoli jäi arveluttaa. voiko tälläsen kokoonpanon saada toimimaan muut on suurinpiirtein ok minun mielestä mutta tuo vahvistin ja kaiutin paketti jäi arveluttaa Cambridge Audio Azur 540R 6.1 Channel A/V receiver Atlantic Technology 1200 + 212SB juu, anteeks ku tuli tupla ketju ja kun katoin noita kaijuttiminen ja vahvistimen tietoja ne ei sano minulle mitään että voitteko tulkata tämän minulle, noi kajarit on 5.1 Satelliitit: # 4,5" pääelementti ja 1" diskantti # Impedanssi 8 ohmia # Magneettisesti suojattu # Taajuusvaste 90Hz-20KHz ±3dB # Suositeltu vahvistinteho 10-100W # Koko 160x265x177mm (L*K*S) # Paino 2,2kg Subwoofer: # Kotelotyyppi: Suljettu # 10" pitkäiskuinen komposiittielementti # Taajuusvaste 25Hz-150Hz # Yli 100dB äänenpaine # (40Hz - 140Hz)18dB/oktaavi alipäästösuodin # Koko 335x330x310mm (L*K*S). ja täs vahvistimen # monikanavadekooderit: – Dolby Digital 5.1 – DTS 5.1 – Dolby Digital EX 6.1 – DTS ES 6.1 – Dolby Pro Logic – Dolby Pro Logic II # DA-muunntimet: Crystal CS493263 DSP and CS42518 24-bit/192 kHz multi DAC # komponentti, s-video ja komposiittiliitännät # Digitaaliset liitännät sisään: 2xCoax,3xOpt ulos: 1xCoax,1xOpt # 6.1 sisään- ja ulostulot # 6 linjatasoista sisääntuloa # mitat: 430 x 310 x 100 mm # paino: 9.5kg
Tarkennatko vähän, mikä tuossa on epäselvää, kaikkien termien selittämisestä kun syntyisi jo kirja. Lyhyesti noista voi todeta, että kaiuttimien äänenlaadusta ei voi yllä olevien teknisten tietojen varassa oikeasti sanoa mitään. Tiedot on ihan ok, eli mikään ei niiden puolesta estä olemasta ihan hyvätkin. 10":n elementillä nyt ei joku 25 Hz vielä kunnolla toistu, mutta tuskinpa se mikään ongelma on, vaikuttaa ihan järkeviltä nuo arvot hinta- ja kokoluokassaan. Mutta tämä siis ihan listasi perusteella. Vahvarista kerrottu kuulostaa ihan hyvältä, mutta noin suppean listan perusteella on paha sanoa, puuttuuko siitä jotain oleellista. Jospa jollain olisi omakohtaista kokemusta, niin voisi kommentoida tarkemmin. En tiedä saatko juuri nuo laitteet jotenkin erityisen kätevästi tai halvalla, mutta jos tekniikka ei ole kovin tuttua, niin jossain kunnollisessa kodinkoneliikkeessä voisi tietysti kysellä lisää ja vaikka vertailla kilpailevienkin merkkien tuotteita. Esim. Tampereella Hifihuone osaa varmasti auttaa kotiteatteriasioissa.