Poltto nerolla onnistuu cd:lle ja luku cd:ltä sekä DVD:ltä mutta poltto DVD:lle ei? poltto alkaa mutta sit ilmotus jotain epäonnistuneesta poltosta-->sylkäsee levyn ulos. kokeilin toista asemaa ja sama ongelma?? missä vika? Poltto on aikaisemmin onnistunut ongelmitta....
Viallinen aihio? Siis kokeilit polttaa uudelleen eri asemalla jo aiemmassa poltossa epäonnistuneelle levylle?
Olen kokeillut useammalla levyllä, uudelleen kirjoittavallakin jonka pyyhkiminen ei onnistu poltto yrityksen jälkeen??? Kokeilin toista DVD asemaa ihan vaan kokeeksi uudella levyllä ja vaihdoin myös uudempaan neroon Ei auttanu
Itse ostin samaisen aseman pari viikkoa takaperin. DVD:itä se vaan ei suostunut polttamaan millään. Kokeilin Ubuntun nautilus-file manager poltto-toimintoa, Gnomebakeria, NeroLinuxia ja Gravemania. Sitten ajattelin kokeilla jos se polttaa edes cd-levyjä. Käräytin yhden sellaisen kokeeksi ja onnistuihan se. Sen jälkeen alkoi myös dvd:itten polttaminen luonnistumaan. Sen tosin huomasin että kovalevytilaa saa olla runsaasti vapaana kun lähdet dvd:tä polttamaan. Luonnollisesti, mutta ei vain ihan heti käynyt mielessä. Siellä ilmeisesti tuo CD:n poltto on myös onnistunut, mutta eipä taida yhtä helppo ratkaisu olla kuin minulla oli. Toivottavasti tästä jaarittelusta oli edes jonkinmoista hyötyä.
Ettei siinä mitä yrität polttaa olisi sitten jotain perin hämärää, jos ei kerta millään asemalla eikä aihiolla toimi. Koita polttaa joku muu tiedosto kokeeksi. Itsellä tulee ajoittain ilmoitus "virhe luettaessa dataa" ja poltto epäonnistuu, ja aina kyseessä on ollut jollain tavalla korruptoitunut tiedosto.