Hyvä ja *nopea* Raid -kokoonpano? Hyvä kotelo?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Olotila 06.11.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Olotila

Olotila Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aion hankkia muutaman sata II (3.0 gb) levyn raid 0 -pakaksi.

Minulla on jo Hitatchin T7K250 levy ja halvimmillaan niitä saa lisää reilulla satasella kappale. Uusinta 7K500 -levyä en aio edes harkita, se on tällä hetkellä aivan liian kallis haluamaani tarkoitukseen. Samsungit laitan raid 1:ksi, jotta saan tärkeät tiedostot varmemmin säilymään. Lienee järkevintä ostaa lisää T7K250 levyjä?

Lopulta minulla siis olisi stripe ja mirror, melko optimaalinen systeemi. Käyttis ja pelit olisivat nopeita, varmuuskopiot ja imaget olisivat mirrorilla.

Tavoitteena on saada lisää nopeutta peleihin ja windowskäyttöön. Kahden levyn raid 1 varmaan riittää perustarpeisiin, mutta harrastuskiinnostus tuskin tyydyttyy sillä (hardiskuume pukkaa päälle).

Uusi kotelo on myös välttämätön. Tarvitsen hiljaisen kotelon, johon levyt mahtuvat, jäähdytys on kunnossa ja yleisimmät liittimet saa etupaneeliin (usb, headset). Emon piirisarjantuulettimen olen vaihtanut siileen ja näyttis on passiivi, eli hyvä kotelojäähdytys on oltava. Kiintolevyille jonkinlainen "pehmustuskiinnitys", jotta ne eivät resonoisi (kuten nykyisessä kotelossani).

Budjetin yläraja on tonnin kieppeillä, mieluummin tingin levyistä kuin kotelosta. Emoa en ala vaihtamaan, olen tähän erittäin tyytyväinen (siis vinkupropellin vaihdon jälkeen).

Onko hyvä vinkkejä kotelosta tai emoni raidkäytöstä (asentaminen ja suorituskyky)? Onko kokemuksia pci-paikalle tulevista lisätuulettimista (passiivisen näyttiksen lisäjäähyksi)?

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu