Minulla on vanhemmanlainen Samsung 80gb kiintolevy, jolle ei jostain syystä voi enää tallentaa tietoa vaan windows xp valittaa kiintolevytilan puutteesta. Olen poistanut ohjelmia kiintolevyltä jotta saisin mukamas tilaa lisää vaan valitus on aina sama. Kiintolevy on FAT32 pohjalle alustettu ja koneessa on Norton Systemworks2005. Voisiko Norton jotenkin estää kiintolevylle kirjoittamisen? En tosin ole löytänyt ainakaan mitään kiintiöasetuksia tai vastaavia jotka saattaisivat aiheuttaa ongelman.
Minkä kokoista tiedostoa yrität tallentaa? FAT32 ei ymmärrä yli 4 gigan tiedostoja. Muutenkin FAT32-alustetuilla on ollut ongelmia yli 32 gigan osioilla. Suosittelen, että otat talteen kaiken tärkeän tuolta kovolta ja alustat sen uudelleen NTFS-tiedostojärjestelmään.
Olen myös samaa mieltä siitä että tässä asiassa alustat sen uudelleen NTFS-tiedostojärjestelmään ja eiköhän homma hoidu sitten ja tuskin tuo Norton siihen vaikutaa.
Olikos vielä näin että Fat32:n sai käännettyä Ntfs:ksi tiedostoja hukkaamatta? Jotenkin on sellainen mielikuva että saattaisi onnistua. Jos tuon teet Windowsin levynhallinnan kautta niin se kyllä ilmoittaa oliko tuo mahdollista vaiko eikö.
Onnistuu komentokehoitteessa komennolla: [bold]convert c: /fs:ntfs[/bold] (tuossa c: on aseman kirjain joka halutaan konvertoida)
System Works saattaa säilytellä palautustarkoituksessa deletoituja ja vielä roskiksestakin tyhjennettyjä tietoja. Se voi olla syy siihen miksi levy tuntuu täydeltä vaikka ei pitäisi.
Esim Treesize ohjelmalla näet nopeasti, mikä levyllä eniten vie tilaa. En nyt muista, osaako se näyttää mahdolliset piilotiedostot tai roskakorin sisällön. Mahdollisia XP:n palautuspisteitäkin voisi varmaan poistaa.
Kiitoksia neuvoista. Pitää tosiaan koettaa alkajaisiksi tuota FAT32 --> NTFS konvertointia. Aiemmin olen saanut kaikki tiedostot siirrettyä kiintolevylle mutta nyt on jostain syystä tullut stoppi. Nortonin asetuksiakin on koluttu läpi tuloksetta eikä edes norton file protectionin poisto auttanut asiaan. Pitää katsella miten homma etenee