Koneen tiedot: AMD Athlon 64 3000+ Processor Kingston DDR 1 Gb RAM GeForce 6600 GT Elikkä ongelmana on että uudet pelit tuntuvat pätkivät (esim: HL2, F.E.A.R, CS: Source) vaikka herkut pitäisi vähissä, tarkoitus olisi saada pelit toimimaan pätkimättä, kone tuntuu myös muuten hidastelevan.
Naytiksessä uusimmat ajurit, virukset torjunta ohjelman mukaan ok ja spywaret check, mutta tuo piirisarja jäi vähän vaivaamaan, että mitä tällä tarkoitat, (socket) kantaako?
Itse lähtisin alusta puhtaalta pöydältä. Asenna XP uudestaan formatoinnilla. Asenna uusimmat DirectX ajurit ja tietenkin näytönohjaimen ajurit. Usein vikaa on mahdotonta löytää. Pitää vain laittaa kaikki uusiks.
yhdyn dfwta:aan. formatointi auttaa joka ikiseen softasta johtuvaan ongelmaan. Osien pitäisi riittää vaikka olisi herkut hieman korkeammallakin eli vika on totennäköisesti jonkinlaisessa spywaressa tai muussa softaviasta. Windows on hyvä asennella uudelleen ainakin kerran vuodessa(itse asennan vähintään kerran puolessa vuodessa). Myös kovalevyn eheytys voi hieman auttaa. tästä en mene kuitenkaan aivan takuuseen.
Mitä tarkoitat "herkut vähissä" kommentilla? Oletko säätänyt pelissä yksityiskohdat jne alas, vai anisotrooppisen suodatuksen ja reunanpehmennyksen alas. Ja jos olet säätänyt pelistä nuo anison ja reunanpehmennyksen alas, onko sulla näyttiksestä säädetty päälle, että näyttis käyttää pelin määrittelemää kerrointa, vai onko näyttiksellä kuitenkin suodatukset käytössä...
Esimerkiksi ne, peleissä saatta olla esimerkiksi reflection, shadow, yms asetuksia, elikkä näitä olen pistellyt alas jotta ei pätkisi, ja anisotrooppisen suodatuksen ja reunanpehmennyksen ovat aplication controlled kohdassa.