Prosessoria ja emolevyä ostamassa.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Couteau 29.10.2005.

1. Couteau

Couteau Guest

Eli, kuten otsikko kertoo olen hankkimassa lähiaikoina uutta prosessoria ja emolevyä ja haluaisin jotain vinkkjä ostoon. Emolevyssä täytyisi olla agp-väylä ja hintaa sellaset 90-120e. Prosessorin taas täytyisi olla hinta- laatu suhteeltaan hyvä ja hintaluokassa ~200e.

Ehdoltelkaa hyviä vaihtoehtoja. Esim. Kumpi kannattaisi ostaa a64 3700+ vai a64 3500+, joka on paljon halvempi, mutta onko tehoissa niin paljon eroa, että tuosta 3700+:sta kannattaisi tuo hinta maksaa?

Apuja tarvitsen...

2.  
  3. Haukka10

Haukka10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Teho ero noissa on mitätön,sama kellotaajuus,mutta L2 kakku on vaan tossa 3700+ puolet isompi.Jonka vaikutus on vaan muutama prosentti.Eri corellahan noi on,joten jos kellottelua harrastat,niin kellittyykö toi San Diego paremmin??Viisaammat voi vastata siihen.Sigussa näkyvässä emosta löytyy AGP väylä ja itse olen ollut ihan tyytyväinen lankkuun.Lähtee alle 100e.

4. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kone missä käytössä?

Nuo uudet Opteronit kannattaa ottaa huomioon, prosessorin hankinnassa.
    Vaikkapa tuo Opteron 144 s939 159.00€ Jimm's:iltä

Emosta en tiedä mutta eiköhän joku täältä osaa neuvoa.
    Mutta jos jotain nyt laitetaan niin, ASRock 939Dual-SATA2:ssa on sekä AGP että PCI-Express paikat. Siitä voidaan sitten keskustella erikseen kuinka laadukas tuo on. Kirjoittamalla hakuun tuon emon nimen löydät siitä paljon keskustelua

5. Couteau

Couteau Guest

Tietokone on peliköyttössä enimmäkseen. Saisi uusimmatkin pelit pyöriä hyvin.

6. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko aikomus kellottaa prosessoria? Jos ei niin veikkaisin noiden uusien Opteroneiden unohtuvan. En tiedä noista San Diegosta tai 3500+ oikeestaan mitään, joten mun kommenteille ei niin paljon kannata antaa arvoa

Tuo Haukka10:n ehdottama emo on todennäköisesti laadukkaampi kuin tuo ASrockin. Tuossa ASrockin emossa on vain se hyvä, että voisit päivittää myöhemmin näytönohjaimesi PCI-E väyläiseksi vaihtamatta emoa.

7. Couteau

Couteau Guest

Aiai, nyt menee taas hankalaksi. Olisiko emoevyä, joka on laadultaan Asus A8V Deluxen tasoa, mutta sellainen, jossa on agp-väylä ja pcie-e? Ja vielä kohtuu hintaan?

8. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käsittääkseni tuo ASrockin lankku on ainut jossa kummatkin mukana. Ja tuosta laadusta on monia mielipiteitä, jotkut pitävät ASrockia halppisvalmistajana. Kirjoittamalla hakuun Asrock 939Dual-SATA2 löydät tuosta emosta piiitkän ja kattavan topicin.

9. HD15

HD15 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ASrock on halppisvalmistaja mutta jos et kellota niin aivan loistava vaihtoehto eikä kalliimpia juuri tarvitse :)

10. S-Man

S-Man Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AsRock toimii mulla ainakin ihan moitteettomasti 2400 Mhz:n kelloilla (vakio 1800).

11. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LOOOOOOLLLLL!!!!! :D

Anteeks, itse tappelin tuon Ass-Sucksen kanssa itseni kipeäksi ja vaihdoin uuden emon itselleni -> Asus kauppaan takaisin.

Olen itse tullut siihen tuokseen että nForce -pohjaiset emot rokkaa ja muut nyyhkii takavasemmalla. Nyt ajossa nForce3 emo EPoXilta ja HYVIN toiminut tämän muutaman päivän tässä. Ei valittamista. Mutta kukin tehkööt valintansa itse, niin eivät sitten voi syyttää muita... ;)

12. Couteau

Couteau Guest

Joo, nyt on emolevy selvillä. Tuon Asrockin ostan.

Enää prosessori-kysymys on auki. Haluan jonkun hinta- laatusuhteeltaan hyvän prosessorin 200-250e. a64 3700+? 3500+? 3400+? Olen aivan hukassa näiden kanssa...

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.10.2005

Jaa tämä sivu