Elikkkäs tänään ei mun 40gt Maxtor enää toiminutkaan. kovo on 1,5v ikäinen. Olen kokeillut sitä pri slaveksi, sec slaveksi ja sec masteriksi. Konetta käynnistäessä kun kone tunnistaa laitteita tämän kovon kohdalla miettii pitkään ja speakeri piippaa puolisen minuttia jonka jälkeen ilmoittaa sec master HDD error.(tässä siis kyseinen kovo sec masterina.) sama mihin IDE paikkaan kovon olen kytkenyt sama ilmoitus tulee. virrankin olen kokeillut toisesta kaapelista ottaa. kovo tuntuu huomattavamman kuumemmalta kuin uudempi 80gt maxtor. Nyt viikon ajan olen ladannu netistä tälle kakkos kovolle täytettä ja se lähes täynnä onkin, jotain 1gt vapaana. Biosissa kovo tunnistuu Maxtor N40P. eli ei tyyliin kuin ennen, esim niinkuin uudempi 80gt kovo= Maxtor 6Y080L0. Voiko hajota jos menee lähes täyteen? Vai onko viime päivien aktiivinen käyttö kuumentanu ja jotain palanu? Saako millään kovolla olevaa dataa talteen vai onko täysin paskana? Kiitos avusta jo etukäteen.
Kyllä tuli sama ilmoitus aina. Mutta kovo lähti maahantuojalle ja takuusta uutta tilalle... Eipä nuiden kanssa kannata enemmän painia jos takuuta voimassa ja ei mitään tosi tärkeää stuffia menetä.