WLAN ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jalmari82 26.10.2005.

1. jalmari82

jalmari82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on sellainen että minulla ja kolmella kaverilla on yhteinen yhteys wlanin kautta, kolme on liittynyt wlanin kautta ja yksi suoraan piuhalla. Kun sitten aamulla tiirailen konetta on yhteys katkennut ja kone "valittaa vajaa tai puuttuva liitettävyys"

Netti saadaan takaisin peleille käyttämällä wlan-modeenista virrat poissa. Ja jutun juuri on että olen ainoa jolla yön aikana yhteys katkeaa. Oisin päällä pyörii bitcomet....

Niin kone on FS 1437G sisäinen Wlan ja tuolla windowsin omalla ohjelmalla yhteys muodostettu.

Jos jollain olisi tietoa kuinka ongelmasta pääsisi eroon... lataukset kun hieman kärsivät tällä systeemillä.....

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    WLAN modeemin firmware päivitystä voi kokeilla, tai sitten voi kokeilla myös rajoittaa torrent ohjelmasta yhteyksien määrää.

4. babe75

babe75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eihän mene kone valmiustilaan ja katkea sitä kautta.

5. jalmari82

jalmari82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    virranhallinta asetuksien mukaan kaiken pitäisi olla aina päällä....

ainoa asia mikä ongelmaan auttaa on wlan modeenin resetointi, jolloin netti alkaa heti pelittää, ja tämä tapahtuu ainoastaan minulle.

En tiedä vaikuttaako mutta houmattiin minun koneen kirjautuvan kaksi kertaa samaan aikaan, siis eri ip:llä wlanmodeemiin. saattaapi kyllä olla henkimaailman juttuja

6. jalmari82

jalmari82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nyt olin sitten itse näppäilemässä kun netti hyppäsi pois päältä. mitään ihmeellistä ei tapahtunut antoi vain ilmoituksen että modeeni ei voi määrittää koneelle osoitetta

Tuossa katsoin niin fyysinen,ip ja aliverkon peite tulee näkyviin, mutta oletusyhdyskäytävä ja DHCP/dns-palvelin kohdat ovat tyhjänä ja kun nappaa korjaa painikette tulee virhe
    "windows ei voinut viimeistellä korjausta, koska seuraavaa toimintoa ei voitu suorittaa loppuun: langattoman verkkon sovittimen poistaminen käytöstä

Varmista, että verkkosovitin on asennettu oikein"

Vaikka asensin ajurit juuri uudelleen....

Pitäisikö keskittyä hakemaan vikaa modeenipäästä?

7. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Onko jokaisella wlanin käyttäjällä mahdollisesti oma kanava käytössä ja ip määriteltynä modeemissa sekä NAT päällä?

Jaa tämä sivu