Määrittele sana kauan? Onko se kone päällä monta tuntia, vaiko kenties monta kuukautta.. vai peräti vuosia? Oletko tarkkaillut nouseeko koneen lämmöt? Viesti siirretty.
Normaalia, siis ainakin Windowsissa. Kauan kun annat koneen olla päällä koskematta, niin että paljon ohjelmia taustalla, niin jumalaton kovon ratuutushan siitä lähtee kun sitten yrität jotain pienempääkin auki olevaa sovellusta katsella... yleensä varsinkin kun on monia IE-selaimia auki niin lataukset ovat suhteessa todella pitkiä...
Eheytä kovo väliajoin ja pidä muutenkin pöpöistä puhtaana. Eipä siinä sen erikoisempia. Jos oikein rupeaa tökkimään, niin bootti auttaa kummasti. =)
Tuneup 2006:lla voi tviikata turvallisesti, suosittelen WinXP 10pv ja ei ongelmia taustalla rullaa kokoajan, seti@home, dc++, torrent.
indeksointipalvelu ? - kun kone on käyttämättä jonkin aikaa, kovo(t)rupeaa raksuttamaan,kun menet koneelle,palautuminen voi hetkisen kestää.(jos indek.palvelu käytössä) Muisti vähissä? (koneessa). Ja tietenkin adaware ja spybot näyttää 0 pöpöä ? Ja vielä,hys hys...DC++ ym.kautta ladatut(vain laillisia lehvoja tietenkin?) -Jos on miljuuuunia .avi -tiedostoja koneella XP-ryhtyy siivoojaksi ja käyttää 100% tehostaan ettiäkseen kaikki avit. Tässä ne mitkä ensiksi mieleen juolahti,joskin aivojeni firmis on vieläkin vanha 1.0
Saattaa johtua muistista. Muistipalikkaan tallentuu koneen auki ollessa käytön aikana kaikki mitä teet, että se osaa itse hakea, mitä sitten se hakeekaan, nopeammin. Silloin tällöin buuttaus auttaa n. 10. tunnin kohdalla. Itse pidin kerran konetta auki 2 viikkoa ilman boottaamatta kertaakaan ja virtalähteen tuuletin oli paskana Uusi virtalähde nyt, mutta eip mitään ongkelmii oo tullut vielä esille. Eheytyksestä sen verran että eikös se kovo pidä olla kokonaan formatoitu jos sitä tahtoo eheyttää tehokkaasti. Itse yritin, mutta ei kauheesti onnistunut koska tiettyjä osia ei voi siirtää koska niissä on dataa.