Äänikortti ja kaiuttimet kannettavaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Boheemia 23.10.2005.

1. Boheemia

Boheemia Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tervehdys! Olen opiskelijabudjetilla etsimässä hyvää kaiutinpakettia. Vähän liikaa on tullut nähtyä noita 5.1 systeemejä alta 50€:n niin ajattelin kysyä täältä hieman mielipiteitä. Ja tarkoitus olisi löytää enemmänkin musiikin kuunteluun kuin pelaamiseen soveltuva ratkaisu.

Samalla on tarkoitus hommata äänikortti kannettavaani, joka monista korjausyrityksistä huolimatta tykkää pitää semmoista pientä pehmeää rätinää musiikkia kuunnellessa (melkein kaikkea mahdollista kokeiltu, täältäkin joskus apua kysynyt).

Eli äänikorteista ei oikeastaan ole mitään tietoa, mutta yhden vaihtoehdon olen kuitenkin löytänyt: Creative SB Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA. Mielipiteitä? http://www.netsuperstore.fi/tuote.html?product_id=CRE-70SB053000006&category_id=6_6
    Vaikuttaa hyvältä, mutta hintaa on vähän turhan paljon, olisikohan niitä yhtään halvempia vaihtoehtoja?

Kaiuttimista olen katsellut lähinnä 2.1 - paketteja. Vievät vähemmän tilaa ja budjetti ei anna myöten laadukkaan 5.1:n ostoon. Tai saisiko kohtuuhintaan hankittua ihan erilliset satelliitit+subbarin?
    Näitä Creativen I-Trigue - settejä olen katsellut. Onko niissä juuri mitään eroa keskenään? Entä onko muita ehdotuksia?
    http://www.creative.com/products/welcome.asp?category=4&subcategory=463&

Tässä sitten Logithecin X-530 setti.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10601&pic=2
    Ainoa 5.1:n mitä olen harkinnut. Onko laatu kohdallaan/minkätasoinen noihin muihin verrattuna?

Budjetti on siinä 200 euron tuntumassa ja mahd.ehdotuksissa huomioikaa että opiskelen skotlannissa, eli ihan mistä vain en pääse tavaroita hakemaan. Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.

2.  
  3. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46