Äänikortti ja kaiuttimet kannettavaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Boheemia 23.10.2005.

1. Boheemia

Boheemia Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tervehdys! Olen opiskelijabudjetilla etsimässä hyvää kaiutinpakettia. Vähän liikaa on tullut nähtyä noita 5.1 systeemejä alta 50€:n niin ajattelin kysyä täältä hieman mielipiteitä. Ja tarkoitus olisi löytää enemmänkin musiikin kuunteluun kuin pelaamiseen soveltuva ratkaisu.

Samalla on tarkoitus hommata äänikortti kannettavaani, joka monista korjausyrityksistä huolimatta tykkää pitää semmoista pientä pehmeää rätinää musiikkia kuunnellessa (melkein kaikkea mahdollista kokeiltu, täältäkin joskus apua kysynyt).

Eli äänikorteista ei oikeastaan ole mitään tietoa, mutta yhden vaihtoehdon olen kuitenkin löytänyt: Creative SB Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA. Mielipiteitä? http://www.netsuperstore.fi/tuote.html?product_id=CRE-70SB053000006&category_id=6_6
    Vaikuttaa hyvältä, mutta hintaa on vähän turhan paljon, olisikohan niitä yhtään halvempia vaihtoehtoja?

Kaiuttimista olen katsellut lähinnä 2.1 - paketteja. Vievät vähemmän tilaa ja budjetti ei anna myöten laadukkaan 5.1:n ostoon. Tai saisiko kohtuuhintaan hankittua ihan erilliset satelliitit+subbarin?
    Näitä Creativen I-Trigue - settejä olen katsellut. Onko niissä juuri mitään eroa keskenään? Entä onko muita ehdotuksia?
    http://www.creative.com/products/welcome.asp?category=4&subcategory=463&

Tässä sitten Logithecin X-530 setti.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10601&pic=2
    Ainoa 5.1:n mitä olen harkinnut. Onko laatu kohdallaan/minkätasoinen noihin muihin verrattuna?

Budjetti on siinä 200 euron tuntumassa ja mahd.ehdotuksissa huomioikaa että opiskelen skotlannissa, eli ihan mistä vain en pääse tavaroita hakemaan. Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.

2.  
  3. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Elikkä ensiksikin nuo pcmcia-kortit ovat todella harvassa. Oikeastan toi Audigy ainut. Jos on yhtään pöytäkoneveljiensä tasolla, niin kyllä ääntelee hintansa edestä. Kallishan se silti on.

Itse kääntyisin ulkoisen äänikortin puoleen ja harkitsisin esim. tätä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3732 Se tietysti vie tilaa pöydällä ja on yksi ylimääräinen boksi lisää.

Kaiuttimista Altec Lansing CS21 voitti Mikrobitin 9/2005-testin, jossa niitä mainostettiin hyvinä musiikinkuuntelu-kaiuttimina.

Myös Logitechin Z-3i sai arvostelussa hyvän tuloksen. Se tosin sopii bassovoittoisen paremmin pelaamiseen.

Creativen i-Trigue 3400 moititiin huonosta äänenlaadusta.

Itse ottaisin nuo Altecit musiikin kuunteluun.

4. Boheemia

Boheemia Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa Audigy ainoa pcmcia-kortti... No, ei sillä loppujen lopuksi mitään väliä ole jos tuossa koneen vieressä pieni boksi on. Itse asiassa vaikutti ihan hyvältä tuo Creativen mötikkä.
    Onko sillä mitään käytännön merkitystä jos siinä ei ole Dolby Digital EX-tukea kuten isoveljellään? Tai onko vielä muita varteenotetaavia vaihtoehtoja?

Sitten kaiuttimista vielä. Ihan mukavilta näyttivät molemmat Altecin ja Logitechin paketit, mutta nyt jos/kun ei äänikorttiin mene tuon enempää rahaa niin voisi ehkä kaiuttimiin investoida aavistuken enemmänkin, eli minkälaisia suosittelisitte seuraavasta hintaluokasta (jossain 150€:n kieppeillä)?

5. DolbyR

DolbyR Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos on musiikin kuuntelu on kyseessä niin en välttämättä suosittele creativen kaiutin paketteja. Itsellä on nuo signussa olevat, muista ei ole kokemusta.
    Paketti ei ole ollut koskaan tietokoneessa kiinni, koska ostin ne elokuva käyttöön, pieneen huoneeseen sopivat erittäin hyvin leffa käyttöön mutta isompaan ei tuo subi enää riitä.
    Musiikki niiden kautta onkin sitten aika kuraa.

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Dolby Digital EX tuen puute ei ole iso menetys, kun siitä tulee ajankohtaisempi niin DVD toisto-ohjelmat osaavat purkaa sitä itse, tai AC3filter päivitetään sitä tukevaksi, digitaalisesti tuokin menee suoraan vahvariin joten jos vahvari tuota tukee niin tuon puutteella äänikortissa ei ole väliä.

7. Boheemia

Boheemia Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä, voin siis hyvillä mielin ostaa tuon Creativen äänikortin.

Kaiutinpuolella löysin mielenkiintoisen vaihtoehdon, jonka olen jo melkein päättänyt hommata. http://www.tomshardware.com/firstlook/20040311/index.html

Erittäin hyvin menestynyt kaikissa arvosteluissa jotka googlella löysin ja käyttäjien kommentit olivat myös positiivista luettavaa. Plussana vielä nätti ulkonäkö:). Hintaa ko.systeemillä juuri vähän päälle 150€.
    Jos siis kellään ei tuosta mitään pahaa sanottavaa niin omasta puolestani kiitokset ja näkemiin.

8. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Jaa tämä sivu