1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone juntturoi avien kanssa ja suoritin menee 100%

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi isotape 19.10.2005.

  1. isotape

    isotape Member

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi

    Tieto luo tuskaa ja kun tietoa on paljon niin tuskaakin... kops asiaan
    Minulla on siis sellainen ongelma, että [bold]koneeni suoritinkäyttö paukahtaa 100% kun avaan resurssienhallinnan (explorer.exe prosessina) ja pengon sieltä avi-tiedostoja[/bold] ja sen jälkeen kone on kokonaan jumissa.
    Olen lueskellut tässä koko aamupäivän eri foorumeita ja koettanut läytää ongelmaan ratkaisua, mutta ei se niin helposti löydy, koska vastauksia on niin monia ja niissä poiketaan aina kauas pois itse aiheesta.
    Koneeni on OK: emo Gigabyte ??,prossu Pena4 2,8Mhz, muisti DDR 1536 megaa ja näytönohjain Ati Radeon 9600 256. Koneeni on myös puhdas ja käyttis on XP pro.
    Kyseisiä ongelmia on ollut muillakin ja niihin on kuulema löytynyt ratkaisujakin, mutta en vaan ole löytänyt yhtään sellaista selkeää ohjetta kuinka ongelmasta pääsee eroon.
    Olisiko jollakin sellainen???

    Kiitos jo etukäteen
     
  2.  
  3. samppa57

    samppa57 Member

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä joskus samankaltainen ongelma.

    Korjaantui tyhjentämällä kaikki väliaikais tiedostot temp- kansioista.

    tai

    Voit myös koittaa ottaa esikatselun pois menemällä komentokehotteeseen,
    ja kirjoittaa:
    regsvr32 /u shmedia.dll -poistaa media-tiedostojen esikatselun. <-
    regsvr32 /u shimgvw.dll -poistaa kuva-tiedostojen esikatselun.

    tai

    Vika voi myös johtua puuttuvista kodekeista.

    Jos mikään ylläolevista toimi, koitapa vielä ladata/asentaa tuo http://www.divx-digest.com/software/avifixp.html
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2005
  4. isotape

    isotape Member

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi

    Kiitos vastauksestasi.

    Tarkoitatko siis Windowsin Temp-kansiota?

    Joo olen huomannut, että mikäli samassa kansiossa on useita avi- tiedostoja (yht 4-6 Gt) resurssienhallinta menee jumiin, koska Windows koettaa avata filut esikatselukuvakkeina. Tämä minun ongelmani oikeastaan alkoikin viime viikonloppuna kun latasin ja järjestelin elokuvatiedostoja. Sain ongelman hetkeksi pois kun laiton resurssien hallinnassa kansioon näyttöasetukseksi "näytä luettelo". Mutta sitten ongelma laajeni niin, että avasipa I-asemasta (pelkästään erilaisia elokuvatiedostoja pullollaan) minkä tahansa kansion niin aina ollaan jumissa ja suoritinkäyttö näyttää 100%.

    Laitanko tuon "regsvr32 /u shmedia.dll" XP:n komentoriville vai minne tai siis kuinka homman kanssa tulee toimia?

    Kodeekit pitäisivät olla kunnossa, käytän pelkästään ffdshown.
     
  5. isotape

    isotape Member

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei jäi vielä kysymättä mitä tuo pikku-softa tekee??
     
  6. ALIS123

    ALIS123 Member

    Liittynyt:
    19.10.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miulla oli samantapanen ongelma avien kanssa aikanaan ja se korjaantu ku poistin kaikki muut kodekit, siis ihan kaikki, ja asensin uusimman ffdshown. Ja muistaakseni windowsin sivuilta saa jonkulaisen korjauksen avi tiedostoihin, siis korjauksen win xp:lle.
     
  7. samppa57

    samppa57 Member

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli siis käynnistä-valikosta -> Suorita -> cmd -> ja siihen avautuvaan komentokehotteeseen kirjoitat tuon --> regsvr32 /u shmedia.dll

    Tuolla ohjelmalla voit ottaa XP:n oman "avi käsittelijän" pois käytöstä.
     
  8. propelli

    propelli Member

    Liittynyt:
    08.06.2004
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ollu usein samanlainen ongelma. Musta tuntuu, että joissain ladatuissa avi-fileissä on jotain vikaa koska ongelma on poistunut joka kerta kun ne on saanut poistettua kovalevyltä. Sekin on joskus hemmetin hankalaa kun kone ilmoittaa, että et voi poistaa tiedostoa kun joku ohjelma käyttää sitä. Silloin on auttanut kun siirtää niitä toiseen kansioon ja boottaa koneen ja deletoi heti sen tiedoston.
     
  9. isotape

    isotape Member

    Liittynyt:
    14.12.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi
    Kiitos kaikille erinomaisista vastauksista.
    Samppa57 taisi osua naulan kantaan, eli
    regsvr32 /u shmedia.dll -poistaa media-tiedostojen esikatselun,
    regsvr32 /u shimgvw.dll -poistaa kuva-tiedostojen esikatselun, poisti ainakin minulta em. ongelman. Minä käytin ainoastaan tuota avi:en esikatselun poistoriviä ja kaikki huolet olivat tipotiessään.

    Kiitosta vaan kaikille ja hyvää syksyn jatkoa.
     
  10. kalmari90

    kalmari90 Regular member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kiitti munki puolesta!!! Mulki oli sama onkelma ja sain pois ottamal sen AVI esikatselu jutun pois päältä.
     
  11. LuLu4

    LuLu4 Guest

    hei !

    mulla on yhtä sama ongelma kun teill , miten mä saa sen tehty , olen lukenu mutt en saanut irti mitä
     
  12. Danshaku

    Danshaku Guest

    Elikkäs avaat komentorivin joko apuohjelmista tai suorita ja kirjotat siihen cmd. Sitten sinne mustaan alueeseen kirjottelet "regsvr32 /u shmedia.dll" ilman " merkkejä ja painat entteriä.
     
  13. Sandroid

    Sandroid Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  14. LuLu4

    LuLu4 Guest

    kiitti vaan , mä saan se poistettu , mutt yks kysymys viell , miks näin ?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.02.2006
  15. mäsä

    mäsä Member

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Entä käänteisenä: Miten saan tuon mediatiedostojen esikatselun takaisin päälle?
     

Jaa tämä sivu