Nii elikkäs olen tässä kasailemassa konetta enkä tiedä mikä prosessori kannattaisi ottaa. AMD prossuhan se kannattaa olla(?). Muu kokoonpano on tälläinen: ASROCK AMD64 X2 939 ULI1695 AGP PCI-E 939DUAL-SATA2 P120S 250GB SATAII NCQ 7200 RPM 8MB SP2504C TWINMOS 1GB DDR400 X800 GT PCI-E 256M 256BIT GDDR3
Juu tuota prossua onki ehdotettu ja oon harkinnu sitä, nyt hain lähinnä varmistusta ja tietoa ehkä paremmista prossuista.
Tässä heti parempi: AMD Opteron 144 1.8GHz S939 BOX, muuten periaatteessa vastaava prossu, mutta 1MB L2 välimuisti tuo jonkinverran nopeusetua, hintaa semmoset 160€ Boxedilla.
Boxedilla jos et päärjää tai et meinaa boxed mallia ostaa, niin omasta kokemuksesta voin suositella Zalmanin 7000CU tai 7700CU, tällä hetkellä pyörii sigun kokoonpanolla jälkimmäinen "silent modessa" eli äänettömänä, alle 1000rpm ja lämmöt 34°C. Muuten, tuli vain mieleen, että tietääkö joku mistä 144 Opteroneja olis saatavilla heti? Jimm'siltä tuli aamulla mailia että 144:a tulee aikaisintaan 2 viikon päästä
limasika: täältä saattaisit saada nopeammin opteronin http://www.web-jussi.com/only4pro/sivupohja.php Nuo opteronithan on virallisesti serveriprossuja eikä monet emovalmistajat anna mitään tukea niille. Näin on laita esim. DFI:n toistaiseksi ainakin. Kyllähän ne tietysti toimii siinä missä muutkin, mutta ehkä on hyvä tietää että monet desktop-emovalmistajat eivät niitä virallisesti tue esim bios-päivityksissä tai teknisessä tuessa, toisin kuin 64 athloneita.
ihan perus 939 kantanen emo käy noille uusille opteroneille... ainakin toi dual SATA2 kovo käy ja nimenomaan DFI:n lankuilla kaikki muropaketin jätkät on tota ajellu... en tiedä mitä oot repiny tommosta tietoa ettei kulkis DFI:llä? ottasin linkin...? "Terveisiä Tattarisuolta. Eipä kulje mun 144:n oikeen. Boxedilla jäähytellään,suppa8 menee nätisti 9*301->clockgenillä pari napsua lisää---Crash... Voltteja 1.55 Prossun koodi CABYE 0536 GPMW Huomenna tesmitään paremmalla ilmajäähyllä... DFI nf4 ultra-d,144 Opteron,1,5gt DDR,Connect3d x800gto"@"XT,yms..." "Joo,niin näköjään vaatii,menihän tuo tolla boxedilla kun vähä viel testailin 1,6v 9*315=2835mhz... Huomenna paneudun tän optyn sielunelämään paremmin ja laitan ton järeemmän jäähyn kiinni. DFI nf4 ultra-d,144 Opteron,1,5gt DDR,Connect3d x800gto"@"XT,yms..." että tommosta, näyttäs ihan hyvin toimivan...
En sanonu mitään ettei toimis, tiedän että toimii DFI:n emoilla. Olen itsekin tilannut 144 Opteronin ja emo on DFI LanParty UT Ultra-D. Sanoi että DFI ei virallisesti tue prossua, eli jos ongelmia tulee niin eivät ota kantaa koska prossu ei kuulu emon tuettuihin prossuihin. Eivätkä päivitä biosia Opteroneja silmällä pitäen. Mees vaikka kattoon www.DFI-street.com jos jäi jotain epäselvää.