Auttakaas tietämätöntä. Kone ois seuraavanlainen emo MSI KT6v-LSR prossu AMD Athlon XP 3000+ Barton muistit 2xKingston 512mb kovalevy Samsung Spinpoint p80 Fluid 160GB Koneen lämmöt levossa: emo 42, prossu 54 ja kovalevy 29. Tuntuu mielestäni aika kovalta toi prossun lämpö. Kotelossa tällä hetkellä yksi tuuletin perässä(ulos) ja yksi sivussa(sisään). Lisäksi Prossutuulettimena Glacialtech Igloo Silent Breeze 462 III. Ongelma tulee siinä et tossa emossa ei oo paikkoja kuin noille kolmelle tuutettimelle. Ensinnäkin onko lämmöt liian korkeat ja osaisko joku suositella tolle prossulle parempaa kohtuuhintaista cooleria kun noissa hommissa oon itse aika käsi.
Kyllä toi prossulle idlessä aika paljon on.Itsellä oli muistaakseni 3000+/400MHz Barttonissa idle lämmöt 38 ja coolerina toimi Akasan Carneval.Oletko katsonut lämmöt Biossista vai jollain ohjelmalla?
Ootko imuroinu sisustat? Eteen laittaisin yhden propellin puhaltamaan ilmaa sisään. En usko, että muuta hirveästi tarvitsee. Eihän nuo lämmöt vielä vaaralliset ole. Itsellä joskus 1900+ XP kävi samoissa lämmöissä, eli suurempaa ongelmaa ei tarvitse tehdä. Imuroi koneen sisustat ja puhdista/imuroi tuulettimet ja katso sen jälkeen lämmöt uudelleen.
jepulis, pitää imuroida. Pystyyks muuten noita propelleja laittaan johonkin muuhun kuin emoon kiinni.
jeah! kiitoksia taas kerran kaikile. olette upeita! niin ja semmonen tyhmä kyssäri vielä että uskallanko imuroida ton prossun coolerin tossa paikoillaan. haittaako se prossua
Eli sammuta kone ensin. Sen jälkeen voit imuroida. Ei välttämättä täydellä teholla tarvitse imuroida.
Heti auttoi muutaman asteen kun imuroin. emo39, prossu 51 ja kovalevy 27. Huomenna hakeen uus tuuletin ja taas pelittää. kiitoksia
@Haukka 10,mitä muita tuulettimia sulla oli koneessa,et sait athlonin 38 asteiseksi.kuulostaa aika uskomattomalta. itsellä xp3200+ barton ja akasan colour carnival,idle n.52 ja rasitus n.59 astetta. @pygmi,et sä välttämättä mitään tarvii,noi on ihan peruslukemia athlonille jota myös kiukaaksi kutsutaan.
Yksi 80mm.papsin(1500rpm)takatuuletin.Emona oli Epox.Eihän sun emo vaan ole MSI?Vähäsen ohi aiheen,tällä hetkellä Asus probe näyttää 64:sen lämmöiksi 30c.Kone ollut päällä tunnin.
mulla sama prossu ja lämmöt idlenä 59 astetta. kotelotuuletus on kunnossa, mut prossussa vaan boxed räikkä. 1½ vuotta tässä on näillä menty ja ongelmia ei ole ollu.
Kehtaisko joku laittaa vaikka linkkejä näihin eri ohjelmiin, joilla lämpöjä seurataan? Tai mikä nyt yleensä kannattaisi asentaa, everest vai jotain muuta?
Everest on ihan fiksu ohjelma ylipäätään. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en Itse käytän myös Speedfan:ia. Linkkiä en tähän hätään saanut.
Jep ton Everest:n linkin tiesin itsekin, mutta nämä muut ohjelmat eivät ole tuttuja. Edit: Ei taida tämä Everest tässä veljen koneella toimia, prosessori näkyy lämmöissä hetken ja hyppää pois...toistaa kokoajan samaa. Lämmöt myös hyppivät 11c...47c...120c...50c...ym. missähän mahtaa vika olla? Huomenna saan tuon oman koneen, joka tuossa allekirjoituksessa näkyy niin testaillaan siinä seuraavaksi.
@haukka10:ei MSI vaan asus A7N8X-E Deluxe ja ei yhtään kotelotuuletinta. @jehu80:tossa linkkejä-http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/231044
Eilen sain koneen kotiin ja asentelin Everestin jolla katsoin lämpöjä: emolevy 29c prosessori 35c näytönohjain 51c näytönohjaimen muisti 37c kiintolevy 35c Lämmöt on mitattu Windows perustilassa. Tuo näytönohjaimen lämpötila tuntuu korkealle, onko se? Voiko näihin Everestin antamien tulosten oikeellisuuteen luottaa?
Mulla on prossu idlenä ~40 emo idlenä ~30 ja prossu rasituksessa ~max 48 jae emo ~32. Kotelossa yksi kotelotuuletin eht pife jäähdytys. Prossulla Boxed tuuletin. Kokoonpano alla.
mun koneen prossun lämmöt: tyhjäkäynnillä n.36-40c riippuu vähän että kuinka lämmin huoneessa on... pelejen aikana prossu on n.50-58c koneessa on 3-kotelotuuletinta jotka laitoin pyörimään 5-voltilla + amd:n alkuperäinen prossu tuuletin
Mulla on AMD Athlon64 3200+ ja lämmöt 36 idlenä ja rasituksessakin <43.. Prossussa on sen oma boxi tuuletin ja kotelossa on sivulla ja takana lisätuulettimet..