Palttiarallaa reilu parisataa euroa olisi käytössä prosessorin hankintaan. Kahta vaihtoehtoa olen pyöritellyt mielessä, kumpi olisi parempi lähinnä pelikäyttöön? -Intel Pentium IV Processor 640, 3.2GHz, 2MB, LGA775-kantainen, boxed vai -AMD Athlon 64 3500+ boxed prosessori, 2.2GHz, Venice, Socket 939, 512KB L2 cache. vai olisiko vielä joku parempikin vaihtoehto? Uusi emolevy menee hankintaan prosessorin myötä.
Lisäksi kannattaa huomata, että Intelin emot käyttävät jo DDR2:sta (en tiedä käyttävätkö kaikki, mutta ainakin suurin osa), joten jos sulla on DDR:iä valmiina niin kannattaa kääntyä Athlonin puoleen.
Netissä on testejä vaikka kuinka paljon, ja kaikki näyttävät saman asian että athlon64 on pelikäyttöön nopeampi kuin p4, ja muussakin käytössä vähintään yhtänopea.
http://www.patenttinet.com/patenttibbs/viewtopic.php?p=13350 Suurin osa tuntuu olevan aika yksimielisiä paremmuudesta =D
Noh, pelikäytössä noista kahdesta vaihtoehdosta athlon pyyhkii penalla lattiaa, mutta kyllä tolla pentiumilla saattaa saada piin desimaalit laskettua nopeammin.
Jep, kiitti kaikille. Itse kun on näistä koneista sen verran tietemätön niin tulee tuijotetuttua tuota kellotaajuutta niin sokeana että tuo Intel näyttäisi itselle selkeästi tehokkaammalta. Eiköhän tästä ratkaisuun päästä kun ja kyllähän se päätöskin taitaa jo olla tehtynä. Mitenkäs muuten, millaisia noiden boxatuiden prossujen tuulettimet on, kannattaako hankkia se vaiko ostaa erillinen tuuletin? Lähinnä kuinka hiljaisia nuo boxatut on.
Eipä nuo perus tuulettimet mitään hyviä ole, mutta ei kyllä huonojakaan (ainakaan athloneiden mukana tulevat). Kyllä sellaisella pärjää ja ei hirveän kovaäninenkään ole jos muu kone ei ole rakennettu äänettömäksi. Tietenkin jos kellottaan aikoo niin kannattaa jo ostaa muuta jäähyä.
kyllä ne bexedit on tehokkaita ja hiljaisia jos esim biossilla säätää hiljaseks. on kuitenkin parempiakin jäähyjä kuin boxed, monet niistä ei edes ole hinnalla pilattuja joten esim itse kun kasasin serkulle koneen niin huomasin että sain nexuksen jäähyn 10€ halvemmalla kun boxed jäähyn. ota kuitenkin vielä huomioon että boxed malleissa on takuu 3v, tray malleissa 1v, itse luotin vuoden takuuseen ja halvempaan hintaan (amd 64 3000+ tray + nexus aop-6400, 120+23=143€, boxed prossu ois ollu 154€).