1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

hidastus

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi kepsu 21.02.2003.

1. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuota noin, olis tarkoitus saada hyvä laatuinen hidastus videon yhteen kohtaukseen, neuvoja/ohjeita?

..toinen kysymys aiheen sivusta:tietääkö kukaan kotimaista asp,cgi,php,(x)html,jne nettitouhu -forumia..kotimaista sellaista?

2.  
  3. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käyttäisin Adoben Premiereä. Nakkaat vain sen video klipin timelinelle, klikkaat hiiren oikeaa nappia ja valitset valikosta speed. Nyt annat vain klipin pituudelle nopeuden prosenteissa 0-100%. Negatiivinen arvo pyörittää kohtausta takaperin.

4. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitus olisi siis tehdä sellainen hidastuva hidastus, eli hidastuksen hidastuvuus muuttuu aikajanalla ilman f/s suurempaa muutosta, onnistuuko tämä Adobellä? ..realvizin softalla se onnistuu mutta kun en omista moista ja hinta on monen-monta tuhatta eetua.

5. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Premierillä voit määrittää vaikka jokaiselle framelle oman nopeuden jos haluat, tosin hieman työlääksihän se menee.

Mutta jos haluat hidastuksen joka hidastuu loppua kohden, niin se kyllä onnistuu premieressä. Jaat klipin alusta alkaen osiin ja annat kullekin osalle oman nopeuden. Esim ensimäiselle 90% toiselle 80% jne.

Itse olen yllä olevaa tapaa joskus käyttänyt. Sillä saa juuri niin hyvän hidastuksen kuin vain itse haluaa/jaksaa tehdä.

6. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suuri kiitos, kokeillaan.

7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jotkut ammattilaiset tosin sanovat, että pitäisi käyttää vain "tasakerran" hidastuksia, siis 50%, 33% jne (yksi frame toistetaan 2, 3, jne. kertaa), jottei kuvasta tule nykivää. Mutta kokeile itse.

Paras tietämäni ohjelma tuohon hommaan olisi Sonic Foundry:n Vegas 4. Siinä nopeuden saa säätää portaattomasti "kuminauhan" avulla. Tosin ko. ohjelman hinta on opiskelijallekin 280 EUR ja DVD-version normaalihinta ~1000 EUR. En ole ehtinyt kokeilla millaisia rajoitteita Vegasin demossa on, vaikka sen jo koneelleni imuroinkin.

Jaa tämä sivu