1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. jarikor

    jarikor Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Loin tunnuksen afterdawniin ihan sen takia, että pystyn jakamaan tuntemuksiani Anysee E30 C sovittimen suhteen. Olen lueskellut lähestulkoon kaiken laitteeseen liittyvän. En mielestäni löytänyt ongelmaani ratkaisua mistään threadistä.

    Ongelmani oli että kanavat löytyivät loistavasti, ja kuvakin näkyi hienosti. Mutta yleensä aina 10s-2min kuluttua kuva jumahti paikoilleen. Kanavan vaihto ja taikaisin toi kuvan taas hetkeksi takaisin ennen uutta jumahdusta. Ehdin jo miettiä että onko koko vekotin rikki.

    Kokeilin laitetta macbookissa (bootcamp+windows) ja ihme ja kumma laite pelasi kuin unelma. Tästä rupesin mietiskelemään ja tulin siihen tulokseen että ilmeisesti laite ei saa tarpeeksi virtaa pöytäkoneeni usb-portista.

    Siispä kauppaan ja aktiivinen usb-hubi. Äsken kytkin vehkeet ja nyt kuva näkyy pätkimättä, jumimatta, loistavaa.

    Täällä on keskusteltu paljon pätkimisistä ja vastaavista ongelmista, niin suosittelen harkitsemaan aktiivisen usb-hubin hankkimista. on hyvinkin mahdollista että ongelma on peräisin usb-portin virrasta. Anysee vaatii speksien mukaan 500mA, eli käytännössä sen mitä usb-portti pystyy maksimissaan antamaan. Jos koneessa on paljon usb-laitteita niin usb-portista ei saa tätä täyttä 500mA. Ja minun tapauksessani ilmeisesti en saa vain millään usb-portista tuota virtamäärää, vaikka ei olisi yhtään muuta laitetta kiinni, en siis ilman tätä aktiivista usb-hubia, josta virtaa tuntuu piisaavan.

     
  2.  
  3. muppis

    muppis Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Tuollainen ei kyllä ole tullut mielen viereenkään. Itselläni laite on 5 porttisessa USB 2.0 PCI -kortissa kiinni, jossa lisäksi on vain hubin takana muistikortinlukija. Ja ennen kuin viritin hubille lisää virtaa, Anysee todellakin teki tuota jumittelua ja pätkimistä. Sitten ongelma poistui, kun hubille ja ennen kaikkea hubissa kiinni oleville laitteille (satunnaisesti myös muistitikku lukijan lisäksi) sain lisää virtaa. Boksi siis ei ole hubin kautta, vaan suoraan kiinni PCI-kortissa. Vaan tuon virran vähyys taitaa olla siinä rajoilla, ja/tai boksissa/ajureissa virranhallinta huonosti tehty, kun Windows ei siitä ilmoita mitään. Normaalistihan tuo kertoo, jos kytketylle laitteelle ei riitä virta.
     
  4. Karselija

    Karselija Member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olettekos muuten näistä C-version ongelmista Anyseen sivuille palautetta antaneet.

    Siellä on tukipyyntölomake, ja varsin nopsaan olen aina vastauksen saanut.

    Lisäksi ovat kiitollisia ilmoituksista, koittavat saada viat toistetuiksi ja informoivat valmistajaa. Ei ne viat täällä keskustelemalla korjaannu vaikka varsin hyvää ja asiallista keskustelua onkin.

     
  5. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen asiaa kysynyt ja vastauksena sain, että toisinaan seuraavat myös afterdawnin palautteita anysee.fi puolesta.
    ongelmaksi muodostuukin se, miten se tulkitaan englanniksi siten, että asiasisältö ongelmassa pysyy samana.

    Saatat olla oikeassa virransaannin suhteen, mutta yksi mutta: jos ongelma olisi yhtenäisen virran saannissa, niin eikös ongelman tulisi hieman korjaantua, eikä escaloida pahemmaksi ja pahemmaksi, kunnes kuva jää pysyvästi jumiin ruudulle ja ääni tökkii tökkii pirusti ja katoaa sitten?

    Jos kyseessä on tälläinen ongelma, ratkaisu anyseen puolesta olisi valmistaan usb piuhaan liitettävä vahvistin , joka kenties ottaa virtansa toisesta usb portista (jolloin 2 usb portin virta lähetetään tasaisena virtana laitteelle. tai vaihtoehtoisesti tuo tasainen virta lisättäisiin esim. verkkovirrasta usb kaapelin kautta laitteelle. Vanhat laitteen omistajat voisivat ostaa tuon muuntimen lisälaitteena /ja uusien laitteiden kanssa myytäisiin tuota laitetta suoraan.

    Sanoisin että vika on siltikin muistinhaqllinnassa ja vista liitännäinen. Saattaa tosin olla myös virranhallinnassa... ei tiedä... antaa experttirn testata.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2007
  6. jarikor

    jarikor Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Varmasti syitä on monia. Minun tapauksessani se oli virransyöttö/hallinta. Xp oli siis windows jossa koitin saada ensin toimimaan. Olen saanut itse sellaisen kuvan, että kyseinen ongelma esiintyy useamminkin usb-digisovittimen kanssa. Että ehkä tässä osittain hakataan speksejä vastaan, ja ainakaan vanhempien koneiden usb:t ei välttämättä spekseissä aivan pysy.

    Ensin sitä rupesi hakemaan syytä signaalista, taloyhtiön kaapeloinnista tai kuun väärästä asennosta. Itse olen nyt niin onnellisessa tilanteessa, että Anysee.fi sivuilta löytyvillä ajureilla/ohjelmistoilla minulla laite toimii nyt kui unelma, ja niin kuin pitääkin. Nauhoitukset ja shiftaukset mukaanlukien.
     
  7. jouni2007

    jouni2007 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    304
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarviiko tämä laite mitään tv kortia toimiakseen vai toimiiko ihan niin että laittaa usb liitänellä koneeseen kiini ja anteeni johdon boxsiin kiini.
     
  8. Karselija

    Karselija Member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tarvita muuta kuin Anysee.

    Mutta uusimmat ajurit kannattaa oitis asentaa eikä edes kokeilla mukana tulevia. Kuitenkin joudut ne poistamaan ennen uusien asennusta.
     
  9. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis tehdäänpä asia selväksi:
    anyseen tv-viritin kortti on usb liitännäinen kortti.

    Eli boxin sisällä on tuo tv-viritin ja liitäntä hoidetaan usb portin kautta. Plus mallit sisältävät myös Conax-kortinlukijan
     
  10. Jake80

    Jake80 Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtaako tämä mitä ilmeisemmin anyseen yliherkkyydestä johtuva ongelma liittyä ohjelmistoon vai rautaan? Eli kannattaako kokeilla jotain muuta softaa vai lopettaa tappelu tähän?
     
  11. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    rautaan.
    tuntuvat muutenkin ongelmat olevan liian herkkä, liian kovalla/hiljaisella ongelmat
     
  12. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsellä pääsääntöisesti pelaa Salossa ihan OK, joskus tulee tuota ylläkuvattua ongelmaa, että säännöllisesti pätkäisee.

    EDIT: Niin tosiaan, vaimennin välissä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2007
  13. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti paljon, Muppis. Kokeilin tuotakin saadakseni Helsingin Welhon kaapelikanavat DVBVieweriin, mutta etsintä tuotti tasan NOLLA kanavaa. Olen kokeillut kaikenlaista muutakin, mutta parhaimmillaan DVBViewer löytää vain VIISI (ilmais)kanavaa: SubTV, MTV3 D, Nelonen D, JIM ja TV7. Esim. TV1 ja TV2 ja muut ilmaiset jäävät siis löytymättä. Anyseen oma softa löytää paljon enemmän kanavia eli about kaikki (myös maksulliset).

    Kertokaapa, hyvät ystävät, millä ilveellä DVBViewerin saa löytämään enemmän Helsingin Welho-kanavia. SUURET KIITOKSET! :)
     
  14. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitä en tiedä millä asetuksilla olet yrittänyt niitä kanavia skannata, mutta nuilla kuvassa näkyvillä niitä tuskin löytyy. Kuvassa on 3KTV:n verkoissa käytetyt asetukset ja Swelcom (Welho) käyttää eri asetuksia. Käytetyt kanavat ja parametrit näät täältä:
    linkki.
    /antti
     
  15. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti, Antti. Olen tuota listaa Welho cable network in Helsinki (DVB-C) tutkaillut jo aikaisemmin, mutta pitääkö esim. transponder-tiedosto Welho.ini todella tehdä itse aivan alusta alkaen? Jos pitää, niin sattuisiko jollain teistä, ystävät, jo olemaan sellainen? Tai voisiko joku ainakin näyttää selkeällä esimerkillä, millainen edes jonkin Welho-kaapelikanavan parametririvin tulee olla transponder-tekstitiedostossa?

    Anyseen oman softan kanssahan ei tarvitse pelleillä noilla parametreilla, koska Helsingin Welho on jo valmiiksi laitettu Anyseen hakulistoihin. DVBViewer tuntuu mukavalta ja toimivalta, mutta onko kanavien haku todella näin hankalaa käsityötä?

    Kiitti taas kaikille! :)
     
  16. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole koskaan sitä DVB-Vieweriä käyttänyt, mutta ei kai se ole kuin tuossa kuvassakin näkyvästä valinnasta symbolinopeus 6900 ja QAM64, QAM128 ja QAM256 ja skannata niillä kanavat kohdilleen?

    /antti
     
  17. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noin minäkin aluksi luulin, mutta ainakaan minun tapauksessani homma ei mennyt alkunkaan noin. Tuolla metodilla DVBViewer löysi hurjat NELJÄ ilmaiskanavaa ja nipun maksullisia. Aikani asiaa mietittyäni tein itse oman Welho-transponder-listan (Swelcomin sivulla olevan Multiplex informationin mukaan), ja DVBViewer löysi heti ja vikkelästi kaikki mahdolliset ilmais- ja maksukanavat (yhteensä noin 100 kpl, tosin maksullisia ei valitettavasti voi ainakaan toistaiseksi katsella DVBViewerillä).

    Ilmaisista jäivät vielä puuttumaan BBC World ja Deutsche Welle, mutta tämä on ANYSEEN, ei DVBViewerin, ongelma, josta olen kirjoitellut Anyseen itsensä kanssa. Eivät ole osanneet kertoa, miksi Anyseeni ei löydä kyseisiä ilmaiskanavia.

    Nyt olen kuitenkin tyytyväinen DVBVieweriin, joka vihdoinkin siis putkautti esiin kaikki haluamani kanavat. Kyllä se transponder-lista oli tosiaan tehtävä KÄSIN, mutta nyt kaikki pelaa kivasti.
     
  18. muppis

    muppis Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Eipä sitä ihan pakko käsin ole tehdä, pitää vain tehdä useampi skannaus. Tiedä sitten kumpi on helpompaa. ;)
     
  19. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kinotv, bbc, mtv, tv5monde, welle ja history channel ovat samassa muxissa, joten mitä ilmeisimmin mikään niistä ei siis näy => ei lukitu taajuudelle. DigiTV:n ollessa kyseessä ei pitäisi puhua niinkään kanavien näkymättömyydestä vaan muxin eli kanavanipun näkyvyydestä. Jos se ei lukitu taajuudelle 394MHz / 6900 / QAM128 niin vika on mitä ilmeisimmin Anyseen ajureissa.

    ???? ei voi olla totta että jos sä sieltä valitset käsin oikeat parametrit ja oikean taajuuden niin sekö ei muka lukitu ja löydä kanavia, mutta "käsin" viilaamalla samat arvot transponder-listalle toimii.... layer 8 error...

    /antti
     
  20. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2007
  21. kenni_

    kenni_ Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vinkistä. Vielä jos osaat kertoa nuo QAM ja bittinopeus arvot, kun en itse niitä onnistunut löytämään :( scannataanko se noilla oletus taajuusalueilla?
     

Jaa tämä sivu