Tuuletus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi gismo77 29.09.2005.

1. gismo77

gismo77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyisin, että mihin suuntaan prosessorin / laitteen jossa on siili ilmanvirran tulee kulkea? Kun osassa myytävässä coolerissa tuulettimen lavat on erisuuntaiset. Vai pyöriikö osa tuulettimista eri suuntiin.

2.  
  3. Ripe54

Ripe54 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    NO kyllä sen pitää imeä ilmaa coolerin läpi, eli samalla jäähdyttää siilen rivat..eli imee..

4. Antigod

Antigod Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Imeekö "Boxed"-tuuletin(A64)?
    (tyhmä kysymys, tiedän)

Itse olen aina ajatellut että se puhaltaa.

Enkä pysty nyt tarkistamaankaan kun AC:n prossutuuletin kiinni.

5. Ripe54

Ripe54 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa_a..tämä onkin oikeastaan aika hankala juttu..periaatteessahan kaikki (ainakin mun tietääkseni) prossutuulettimet toimivat niin että ne puhaltavat ilmaa siilin läpi jäähdyttäen ne. Eli tuuletin imee ilmaa kotelosta, mutta sitten se puhaltaa sen coolerin läpi.eli se tekee tavallaan molempia..:)

6. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    cooleri toimii niin että se puhaltaa siileenpäin ilmaa. ei niin että pois siilestä. tulee kivoja lämpöongelmia jos on toisinpäin. voin sanoa kokemuksella, piti joskus aikoinaan kokeilla yhdellä koneistani. (xp2800+@3000+ bartonin tuulettimen coolerin pistin toisinpäin, niin eipä se kauaa päällä pysynyt kun lämmöt nous pikkuisen. cooleri oikein päin niin lämmöt idle n. 48 rasitus menee n. 56c. että aika korkeat lämmöt, mutta toimii.)

Jaa tämä sivu