1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

s-video tv

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Nightsun 19.02.2003.

  1. Nightsun

    Nightsun Guest

    Minulla on sonyn teevee joka ei tue s-videota.

    Tästä syystä radeon 8500 s-videona vetämäni kuva näkyy telkkarissa mustavalkoisena (olen kytkenyt s-video kaapelin scartin avulla teeveeseen).

    Siis onko olemassa mitään ulkoista tai erillistä laitatetta, jonka voisin kytkeä tuohon johdon väliin ja siitä taasen telkkariin siten, että värit näkyvät?
    S-video pitäis saada muutettua siis teeveelle ymmärrettävään muotoon värien kera.
    Jos on niin mistä niitä saa?
     
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Helpomalla pääset kun käyt näyttiksen asetuksia säätämässä ja laitat sieltä PAL päälle... niissä kun on yleensä oletuksena NTSC, joka näkyy sitten mustavalkoisena telkussa...

     
  4. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Konkka ja vastus elektroniikkaliikkeestä muuttaa s-videon komposiitiksi. Luulisin Radeonin kyllä antavan komposiittia suoraankin jostain pinnistään. Hae vanhoista viesteistä, kuinka tuo muutos tehdään, asia on selitetty jo muutamaan kertaan. Hakusanana vaikka "390pf", jos ei muuten löydy.
     
  5. Nightsun

    Nightsun Guest

    Adder on mulla pal asetukset, mutta sanoinkin että teevee ei tue s-videota. Tähän ongelmaan ei auta mitenkään maakoodauksen muuttaminen.
     
  6. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Hae jostain kodinkone tai elektroniikka liikkeestä palikan siihen joka muuntaa s-video signaalin composiitiksi. Eikä varmaan kannata ostaa sitä halvinta. Itselläni tv tukee s-videoo, mutta videot ei.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.02.2003
  7. Tko

    Tko Member

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Jaa tämä sivu