Mitäs eroja näillä on ?: -AsRock 939Dual-SATA2 -Asus A8N-SLi Deluxe Olisiko jompikumpi noista/joku muu emo hyvä ja edullinen? (Hyvät ja halvat loppuivat sodan jälkeen)
johtuu haluatko asrockin päivitysihmeen vai sli(kaks näyttistä)-tuella varustetun. tuo sli on kahden näytönohjaimen hintaan verrattuna hyödytön eikä kaikissa peleissä edes lisää suorituskykyä millään tavalla. en usko että kahta pci-e näytönohjainta haluat niin tuo asrockin ihme voisi olla parempi(siis jos et kellota. asrockit kämyjä kellotusasioissa)
Lyönpä oman mielipiteeni kehiin, lukemalla keskusteluita/testejä/arvosteluita ja käyttämällä maalaisjärkeä olen tullut siihen tulokseen, että Asrockin 939 Dual-Sata II emolevyssä ei ole mitään muuta positiivista kuin hinta
Määrittele ehdot millä määritellään 'paras' Hinta ja ominaisuus suhteessa itse kallistuin tuohon A8N-VM CMS:ään. Tarkoitus olisi ostaa ensi kuuassa, jos Luoja suo. http://fi.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=766&l1=3&l2=15&l3=210 Ei varmaan ihanteellinen pelaajalle, mutta minusta aika hyvä budjetti kokonaisuus muuten. Itse näen tuon siinä mielessä hyvänä että se on halpa tapa päivittää emonsa 64-bittis valmiiksi. Mietin vähän aikaan ostaisinko PCI-E näyttiksen vai jonkun AGP/PCI-E emon, mutta tuo ratkaisee nätisti ongelman kun siinä on integroitu näytonohjain. Hinta taitaa olla jotain 80-100 euron paikkeilla. Laskin että AMD 3000+ 64-bittisen 939 prossun(Venice) ja tuon emon saa yhteensä noin 230-250 eurolla. Muuta en itse tarvikaan, kun on jo DDR:t.
Tilailin itse moisen paketin ihan viikko sitten ja hintaa sille kertyi hiukkasen alle 200e, paitsi että niillä oli boxed-versio prossusta lopussa joten pistettiin tilalle tray ja erillinen cooleri, eli hinta nousi 25e:llä.
Minunkin täytyy ilmeisesti kallistua tuon AsRockin puoleen. Tuo Asuksen kokoonpano mistä itse puhuin olisi tosi hyvä monessakin suhteessa. Paitsi jos käyttää linuxia. Nvidia kun ei ole vielä julkaissut ajureita tuohon piirisarjaan linuxille, jotenka mm. äänet ja grafiikkakortti eivät toimi kunnolla. Ehkä tukevat kuukauden, puolevenvuoden kuluttua ja sittenkin vakaus tai toimivuus ei ole ihan täysin taattu. AsRockille käyttämälle piirisarjalle on kuulemma tukea, ainakin jos päivittää linuxia uusimpaan. [bold]EDIT: typoja[/bold]
Grafiikkapiiri(6150) ei toimi kunnolla, kuin vasta tulevissa versioissa. Äänet ehkä toimivat jollain ajureilla. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=57791