Kaveri myis konettaa 600eurolla. 17 tft näyttö 2,6 amd rossu 80gt kovo 256 ddr muisti radeon 9600 Kannattaako maksaa 600euroo???
Lasken tähän uusien vastaavien osien hinnan. Sempron 2800+ s754 ~60€ 256mb DDR 400 ~23€ Radeon 9600pro ~90€ 80gt 7200rpm kovo ~55€ Perusemo ~50€ 17tft näyttö ~~230€ noille osille hintaa yhteensä. ~500€ Tuohon vielä kotelo+poweri päälle ja tietenkin muut härpäkkeet kuten hiiri. Eli väittäisin, että ei kannata maksaa tuota summaa.
Hyvä kaveri varmaan kun meinaa silmään kusta.. (vitsi) ei tosta ihan noin paljoo kyllä kannata maksaa... jos kiinnostaa ruveta kasaamaan tollasta kokoonpanoa viliween ohjeen mukaan niin multa saat emon ja prossun vaik 75€ (amd athlon xp 2600+ / gigabyte 7vt600p-rz) n.1.5 vuotta vanhat...
Pitääpä mainostaa tuota huutokauppaa: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=21363357 eli vanhan näyttikseni myyn tuolla pois, on nopeampi kuin Radeon 9600 pro tahi XT...
Aivan täysi kusetus yritys. Tuo ottaa todella pahasti kuonoonsa radeon 9800 pro kortilta joka maksaa uutena sen 130€! Siinä toimii sentään vielä takuut ja yms. Ja väität että tuota on vielä oikeasti myynnissä ja että joku maksaisi tuosta noin paljon! Toivottavasti kortti jää itsellesi!
Jartar, tarkoitukseni ei todellakaan ole kusettaa ketään, kuten sinä annat ymmärtää. Perustin hintani siihen millä tasolla se yleisesti ottaen liikkuu (ks. muut FX5900XT kohteet!). Pitäisikö minun nyt mennä jonnekkin ruokakauppaan, katsoa hintoja ja todeta myyjälle että "kusetusta!" jos esim. jokin _erimerkkinen_ suklaapatukka jossa on pari grammaa enemmän on löydettävissä euron kalliimpana
Asiahan ei minulle kuulu, mutta hohhoi järki käteen. Hinta on kyllä aika kohtuuton, 70-80€ kun laitat lähtöhinnaksi niin varmasti menee kaupan. Hintaseurannan tietoihin tuota hintaa on aivan turhaa, jos ei jopa tyhmää verrata, kyseessä on kuitenkin jo niin vanhaa rautaa että tuskin tuota edes löytyy enää myynnistä (esim. Gainward GeForce FX 5900 Ultra 256 Mt 655€, niin kyllähän tuosta 300 voi pyytää). Ja ihan vinkkinä vain, jos tuolla meinaa jotain komponentteja myydä, niin aika varmasti ostaja on perillä hinta/laatusuhteesta, jos siellä tuommosta paskaa hintaseurannasta selittää niin ainakin meikäläisen ostoaikeet lopahtaisivat välittömästi. Sehän antaa jo kuvan myyjästäkin että täys tollohan se on, tuskin se osaa edes pakettia postiin kiikuttaa (pilkettä silmäkulmaan)
Suljin kohteen vain koska tuo Mbnetin hintaseuranta ei pitänyt paikkaansa vaikka se siellä ilmoitettuna oli, tämä oli todellakin virhe. Kuitenkin edelleen tuolla hinnalla, jonka asetin, useimmat Huuto.netissä noita samoja ohjaimia kauppaavat, eli se on se hinta missä se liikkuu. En siis yrittänyt todellakaan kusettaa ketään, se tässä siis oli se häiritsevä väite. Asia kunnossa (?)
Vaikka jotkin toiset pyytäisivät tuosta kortista noita sadan euron hintoja niin ei se todellakaan tee tuosta kortista sen arvoista. Se vaan tarkoittaa että ne muutkin ovat hinnoitelleet sen ihan liian korkealla. Ja jos itse kehtaisit kaveriltasi pyytää tuosta kortista noin paljon niin en halua todellakaan kuulua siihen porukkaan. Enkä todellakaan muuta kantaani. Ilmiselvää kusetusta on pyytää vanhasta kortista noin paljoa. Itse pitäisin kohtuullisena tuosta kortista sellaista 50-60€. Kaverille lähtisi 50€!
Edelleenkään tarkoitukseni ei ollut kusettaa ketään, se sinun täytyisi nyt ymmärtää, asetin hinnan sille tasolle millä se siellä liikkuui ja kaupaksikin jopa meni. Hintaseurantaan luottaminen oli selkeä virhe, jonka korjasin sulkiessani kohteen. Kusetusta on mielestäni liioitella kortin ominaisuuksia tai jättää se kokonaan lähettämättä, hinnan saa myyjä määrätä itse. Mutta, sinulla on oma näkemyksesi asiasta, minulla omani, eikä tästä mihinkään varmasti päästä.