1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd levyjen polttovaikeus

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kimmor 08.09.2005.

1. kimmor

kimmor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    olisin kysynyt että mikä on mahdollisesti vikana kun ei dvd levyjen poltto onnistu. Aikaisemmin poltin Maxelin levyjä ja kaikki toimi mut heti kun vaihdoin TDK:levyihin kaikki alkoi tökkiä. 1/5 onnistui muuta en kokeillutkaan. Eka lyvy kun yritin polttaa meni normaalisti mutta lopetus ei onnistunut ollenkaan vaan levy jäi sisään. Pari levyä poltti normaalisti mutta levyjä ei voi toistaa tai siellä ei ole mitään. Onko dvd.asemassa joku vikavai ehkä nero ohjelmassa?

2.  
  3. MissBlue

MissBlue Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkähänlaisia TDK:n levyjä? Jos ne on esimerkiksi Nierlen printattavaa kuraa, niin ei ole ihmekään, ettei toimi. Aseman firmwaren päivitys voi lisätä tuen uusille levyille, yleensä poltto tökkii, mikäli yritetään polttaa levyjä, jotka ovat tulleet markkinoille aseman ilmestymisen jälkeen ja aseman firmis on alkuperäinen.

4. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Näyttäis incd ongelmalta.

5. HP3049

HP3049 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laita vähän tarkempaa tietoa millä ohjelmalla poltat elokuvia ja minkälaisia tiedostoja poltat? Itse olen ainakin todennut image tiedostot parhaiksi ja vielä kun alcoholilla polttaa,niin itselläni ainakin on 100% varmasti onnistunut poltto ja itse käytän juuri Nierlestä tilattuja TDK DVD-R levyjä.

6. kimmor

kimmor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    incd ongelma????
    Nierleltä n ole ostanut levyjä wesellcd:stä. Yritin ettiä uutta firmwarea mut mistä niitä löytäis. ja mistä tietää mikä uusin? Niin ja noi maxellin levyt oli uudempia ja ne toimi moitteetta. Nerolla olen poltellut levyjä ja sieltä data-levy.Mul ei sovi dvd-r levyt.

7. MissBlue

MissBlue Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen polttavan aseman valmistajan sivustoltahan niitä firmiksiä haetaan sen aseman mallinumeron perusteella. Neron InfoTool kertoo mm. aseman tämänhetkisen firmwaren ja sivuilta voi sitten etsiskellä uudempaa versiota.
    Kaikki levyt ja asemat vaan eivät kerta kaikkiaan ole yhteensopivia.

8. konverter

konverter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla on neron mukana asennettu INCD niin poista se, tuottaa enemmän ongelmia kuin hyötyä. Edellyttäen että et käytä sitä INCD:TÄ ollenkaan.

Edit: typoja...

Viimeksi muokattu: 09.09.2005
  9. maguzzi

maguzzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kanssa polton kanssa ongelma. Ostin kannettavan jossa ei ole polttavaa DVD asemaa, joten päädyin hommaamaan IDE kotelon ja otin pöytäkoneestani siihen hyvin palvelleen LG GSA-4163B polttavan aseman. Näin oli tarkoitus käryttää omalla asunnolla levyjä kannettavan koneen avulla. Mutta ei...

Kannettava löytää ulkoisen aseman ja polttaa sillä kaikki muut paitsi DVD levyt. Muut menee ongelmitta maksiminopeuksilla, mutta DVD levyt eivät kirjotu. Asema saattaa polttaa jonkun matkaa mutta sitten poltto jää junnaamaan paikalleen, poltto-ohjelman kello vain käy ja aseman valo vilkkuu kuin poltettaessa. Kun peruuttaa polton, sama homma jatkuu eli valo vilkkuu eikä loppua tule ennenkuin sammuttaa ulkoisen kotelon.

Olen kokeillut asemaa sekä masterina, slavena että sillä kolmannella vaihtoehdolla, firmware päivitetty, eri nopeuksia ja levyjä kokeiltu.. ei mitään. Käyttis on XP, poltto-ohjelmia olen koittanu Nero 6.6.0.8 ja 6.6.0.16 versioita sekä jotain XP:n omaa. Asema tulee koneeseen kiinni USB 2:n kautta.

Pöytäkoneeni polttaa samaisella asemalla ulkoisena kaikki levyt, myös DVD:t ja jopa USB 1:n kautta. Kannettava polttaa kaikki muut mutta ei DVD levyjä. Kannettava tietokone on kuukauden vanha HP Compaq nx6110.

Elikkä kertokaas mikä (varmaankin hyvin yksinkertanen) plugin tms. mun kannettavasta puuttuu?

Jaa tämä sivu