Kertokaas mulle kun olen tämmöinen untamo näissä asioissa että mistä tiedän tukeeko mun prosessori dual channel tekniikkaa vai ei? Yritin googlesta etsiä, mutta ongelmana oli että toiset sivut sanoi että se on single-channel ja toiset dual-channel. :/ Emolevyni ainakin tukee dual-channelliä, se on varmaa. Ja entäs sit jos se tukee, niin miten mun pitäisi noi muistit tohon emoon kytkeä. Laitanko molemmat 512mb palikat sinisiin slotteihin, vai toisen siniseen ja toisen mustaan? Yritin tätäkin tietoa metsästää googlesta mutta en mitään infoa asiasta löytänyt, ja emolevyn manuskaahan ei tässä paskassa hp:n pakettissa tietenkään tullut... Prosessori: Amd Athlon 64 +3200 Newcastle ~ 2000mz Emolevy: Msi MS-7093 xpress 200p rx480/sb400 Linkki emolevyn kuvaan http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=RS480M2-IL&class=mb
Supports Dual Channel DDR400*/DDR333 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules) Kaikki 939 kantaiset suorittimet tukee DualChannelia.
Hienoa! Nyt pitäis vielä tietää että pitääkö muistit kytkeä samanvärisiin (eli vierekkäin) vai erivärisiin muistislotteihin (joka toiseen), kun sitä msi:n sivut ei kertonu.
Luultavasti saman värisiin paikkoihin. Näin ainakin MSI K8T-lankussa. Esim. cpu-z ohjelmalla voit sitten tarkistaa, että toimiiko muistit dualina.