Tervehdys! Olen pitkän ajatellut kellottaa konettani,ja nyt aloitin kokeilut. Kysynkin: onko kokemuksia juuri 3000+ kellotuksesta(Winchester S939)? Kokeilin ensin 2166 MHz(9x240),jolla sain lämmöt nousemaan 67-asteeseen. 2033MHz antoi 69 astetta!-miten voi mennä näinpäin?Hassuinta on että everest ilmoittaa juuri tällä taajuudella prossuksi 3200+! Flektinä pelittää toistaiseksi vain yksi zalman,kotelossa ei ole vielä mitään tuulettimia,riittäisikö yksi,vai samantien kaksi? "normaali" 1800MHz -lämmöt 52 astetta. Kaikki testasin prossu täydet 100% kuormalla. emo kaikilla tehoilla 41 astetta. Tehoero on ollut huomattava,videon kääntöaika "puolittui" Asus pc probe :lämmöt Everest muut tiedot.
Jo tuo normaali lämpö on hivenen korkeahko kyllä A64:lle, oma 3200+ (clawhammer core) lämpiää vain 38 idlenä ja 48-50 load (zalmanni kun pyörii 5v tehoilla). Tosiaan jos kotelotuuletusta ei ole, niin sellaiseen kannattaa sijoittaa. Kaksi pitäisi riittää mainiosti, toinen eteen alaosaan imemään kylmäää ilmaa sisään ja toinen taakse yläosaan puhaltamaan kuuma ulos.
Kotelotuuletusta kuntoon ja sitten kelloja kokeilemaan. 67 astetta alkaa olemaan jo aivan liikaa Winchester raukalle pitempiaikaisessa käytössä
Joo siis "normaalilla" tarkoitin kellottamatonta, 100% kuormalla. Lämmöt ovat kyllä mielestänikin kellotettuna kovat,ihmettelen edelleen lämpöeroja taajuuksien välillä.(AMD,n mukaan sallitun rajoisa on 72 asteen lämmöt )
@Iommi: Mun biossista ei pysty muuttamaan noita kellotus asetuksia. mun bios: Phoenix - Award BIOS v6.00PG Rev. 3.06 01/24/2005
@Fevermist: Et pysty HP:n/Compaqin koneita kellottelemaan, kun BIOS "lukittu", eikä luultavasti mikään ohjelma tunnista emolevyäsi. Kokeillahan aina voi vaikka Clockgenillä.
hehe, no niinpä tietenkin. Konepakettien kirous... tana No eipähän tota nyt kellottaa ihan heti tarttekkaan. Mutta empähän enää ikinä osta konepakettia, kun saa sen jälkeen yksitellen vaihtaa joka helvetin osan koneesta