Pikkusta ropleemaa pitää tuos setin kanssa, tänään kävin hakemaan ja löin tuohon lautaan kiinni ton prossan ja ei millään tunnista itse oikein automaattisesti tuota. Eli voisko joku valasta mitä heitän kertoimiksi ym. biosiin? Tosiaan Socket A 3200+ XP B 2.2Ghz/333. Muistina on 1kpl 512Mb Ki 400Mhz DDR kapula. Kyllä tuon laudan pitäs tajuta tuo prossa ihan ok. Ennen oli 1400mhz TB tossa kiinni ja biosinkin clearasin jo tossa. Mut heittäkää kertoimet joku, tänks!
päivitäppä bios ni ei tarvii sählätä enää kertoimien kaa, ei ainaskaa mulla oo ongelmaa ton 2400+ prossun kaa, tosin ei oo ihan sama ydin mut ei kaukaa hae. Tossa olis sopiva bios sulle http://www.abit-usa.com/downloads/bios/bios_revision.php?categories=1&model=124
Vaikea uskoa, että johtuis tosta, koska vissiin reilu pari viikkoa ollut vasta tuo uusi lauta ja sempron tukikin on jne. En kovin mielelläni lähtis flashaan kyllä. Oikeat säädöt kun sais vain, niin olis ihan jees.
Abitillahan on oma biosin päivitys softa Flash joku. Ei tarvi ku nappia painaa niin ei se sen vaikeempaa/vaarallisempaa ole.
vaikka on aika uus lankku, ni silti se voi olla valmistettu parikin vuotta sitte, koska se on aika vanha malli. Eli se bios voi olla viiimevuodelta tai vanhempi. Eikä siinä lankussa oo sempron tukee ilman biosin flashaysta. On se kieltämättä outoo että se ei suoraan tunnista sitä prossua mutta toi päivitys olis kelpo ratkasu tohon ongelmaan sillä apuohjelmalla
Juu aika nerokas itseasiassa tuo abitin flashmenu meininki, kun voi wintoosassa päivitellä softalla tuon ja hakee automaattisesti vielä netistä uusimman biosin. Tähän suuntaan pitäskin kehityksen mennä. Vielä ei ole kerennyt flashaan, kun muita kiireitä mut tänään enivei ja varmasti selviää tuokin ropleema.
Aika omituista, ihan häränpyllyä näyttelee hertsit vieläkin vaikka päivitin tuon biosin tuohon uusimpaan FlashMenulla jne. Ei itse biosissa juuri muutoksia näkynyt eikä myöskään tunnista itse tätä prossaa eli taas säädin sitten 13x166 sinne. Voipi olla, että vika on tässä w2k mitä käytän. En kyllä muista mihin asti tämä tajuaa prossia. No ei auta, hyvin tämä silti tuntuu toimivan :>
AMD 3200+ XP Barton Socket A toimii 11x200=2200mhz vakio !!! niitä ei ole valmistuttu 333mhz vaan(400mhz/200) ! 3000+ on 333mhz ja muistaakseni myös 400mhz
Ei kyllä lähde edes kone käyntiin noilla kertoimilla. Tässä vielä linkki tuotteeseen minkä ostin -> http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0301400603849 Tällä hetkellä on tuo 13x166. Muistikampana 1kpl Ki 512mb/400 DDR. Toinen samanlainen tulee jossain kohtaa. Mikähän on tuon perusjännite?
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=30#athlonxp eli:14,5x166=2333
Todennäköisesti ongelma johtuu nimenomaan siitä että tuo prossu on 333 fsb:llä toimiva, ja ensimmäiset xp 3200+ prossut toimivat 400 fsb:llä jonka mukaan bios tunnistaa prossun, eli bios tunnistaa 11x200 prossun xp3200+ :ksi ja 11x166 prossun xp2500+ :ksi eikä välttämättä osaa tunnistaa tuota 14,5x166 nopeutta oikein. Mutta sikäli sillä ei ole käytännön merkitystä, eikä normaalit socket A emolevyt kaikki muutenkaan osaa automaattisesti valita fsb:tä prosessorin mukaan, vaan default on yleensä 100 ja se pitää itse muuttaa biosista prossun mukaan sopivaksi. Käyttöjärjestelmällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Juu no tässä se ongelma varmaan onkin sitten. Se tarjoaa mulle nimittäin tuon 2333 hertseiksi. No ainakin on uusin biosi tuohon ja muuta, mutta mahdollisesti abitilta tulee vielä päivitystä tuohon, kun selviää tämänkin 3200+ mallin olemassa olo. En nyt sitten tiedä oliko tuo ihan täysi virheostos vai ei, mutta näytti nyt olevan parasta mitä tuohon lautaan sain. Aluksi oli tarkoitus Sempron, mutta siitä oli vain yksi malli missä oli L2 kakku 512 ja sitten varasinkin 3000+/400 XP prossan, mutta selviskin et se olikin 333 ja hintaeron ollessa aika naurettava otin tuon 3200+/333 joka nyt pitäisi muuten toimia aavistuksen nopeemmin... Eihän tuossa nyt mitään muuta ihmeellistä ole, mutta jos prossan hertseiksi ilmoitetaan se 2.2Ghz, niin kyllähän mua hämää, jos se toimiikin tuolla 14,5x166 ja hertseiksi tulee se 2333 eikä 2200. No ehkä vähän turhan päivästä häsläystä, kun se nyt toimii kuitenkin jotenkin. Varmasti paranee vielä tuon koneen toiminta huomattavasti, kun saan sen toisen 512mb kamman kiinni ja alkaa toimimaan dualinakin.
mitä siinä cpu päällä lukee jos siinä lukee AXDA3200DKV4D niin se on (333mhz) se väylä! mutta jos toi viimeinen kirjain D on E niin se on (400mhz/200) cpu on 1,65v pitäs toimii abit nf7-s ! onko sama levy http://www2.amd.com/us-en/recmobo/DetailHandler/1,,30_182_869_4348^7923,00.html?queryID=70814 voihan se olla että se emo ei toimi 200mhz väylällä ! tai cpu on rikki sen verran että se ei toimi 200mhz väylällä. mulla on toi amd xp 3200+ se se toimii vakaana 11x223=2450mhz (1,85v) kelloilla hyvin! emona on Asus A7N8X-E Deluxe. onko siinä kerroinlukko kun en minä saanut sitä muulla käyntiin kun 11x. mutta voihan se olla että se sun emo osaa purkaa sen !
Emo on sama. Siiliä en jaksa edes alkaa repimään irti enään ja tarkistamaan mitä siinä lukee. Tuo malli nyt oli kuitenkin liikkeenkin mukaan uutuus eikä ole välttämättä kerennyt vielä kaikille sivuille. Ihan jees se nyt toimii, että toimikoon näin. Luotan siihen mitä prossan paketissa luki...