Audigy 2 ZS & Gigaworks S750 7.1

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Atsaloom 03.09.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin Creativen Gigaworks S750 7.1 kaiutinpaketin ja heti perään uuden Audigy 2 ZS äänikortin. Kaiutimiin kuuluvassa pöytäsäätöyksikössä on vaihtoehdot "Upmix 5.1->7.1" ja "Upmix 6.1->7.1"

Jos katson DVD-leffaa, jonka takakannessa lukee 5.1 tai 6.1 äänet, Intervideo WinDVD:llä, pitääkö minun painaa kaiuttimen säätöyksiköstä leffan takakantta vastaavasti 5.1 tai 6.1 upmixaus 7.1-ääniksi? vai tekeekö Audigy 2 ZS äänikortti sen automaattisesti, niin, että jos painan vielä ulkoisesta säätöyksiköstä upmixauksen päälle, upmixaus tulee virheellisesti kahteen kertaan? Voiko tästä olla haittaa/mitä tämä tekee äänille?

Eli mistä tiedän milloin minun pitää käyttää kaiuttimien ulkoisen säätöyksikön upmixausta Audigy 2 ZS:n kanssa milloin minkäkin pelin tai leffan kanssa?

Entä jos leffan takana lukee logot "Dolby Digital EX" tai "DTS-ES"? mitä nuo käytännössä tarkoittavat, onko ne automaattisesti käytössä äänikortin puolesta? vai pitääkö ne kytkeä päälle erikseen? -Kaikki on oletusasetuksilla.

Esim. Sormusten Ritareiden takana lukee "5.1 Dolby Digital EX" ja "DTS-ES Discrete 6.1", kummat äänet minun kannattaa valita leffan menusta?

Kaiuttimien mukana tuli surkean lyhyt manuaali mistä ei ollut juuri mitään hyötyä.

nimim. "Ihan pihalla kaikista triljoonista säädöistä ja vaihtoehdoista äänien kanssa..."

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu