Hieman erilainen hinnoittelusysteemi kuin nykyisin. Sinänsä ihan mielenkiintoinen hanke, todellisuutta kuitenkin vasta 2007??? Huomiota kiinnitti seuraava lause palvelukuvauksessa: Ulkomaille lähetys 100 Gt/kk, jonka jälkeen ulkomaiden lähetysnopeutta rajoitetaan (512 kbit) tai voit ostaa lisää kaistaa Eihän tuo kestä kuin 3 tuntia täydellä vauhdilla
Pähkäilin että tämä on liian hyvää ollakseen totta kun luin tuota mutta ainahan siellä joku koukku on... Ulkomaille lähetys 100 Gt/kk, jonka jälkeen ulkomaiden lähetysnopeutta rajoitetaan (512 kbit) tai voit ostaa lisää kaistaa
Tarviiko ulkomaille upittaa niin paljoa? Nopeuteen nähden edullinen silti. Esim saunalahden 8/1 maksaa 43€/kk, elikkä samalla rahalla saa sen 100Mbit. Tuohan oli tarkoitettu lataamiseen HDTV yms
Eiköhän kyse ole kuitenkin jaetusta 100mb kuidusta. Potkuahan siitä toki riittää isommallekin kerrostalolle.
Tokihan tuon liittymismaksun voi maksaa osamaksulla, joten ei tuu niin paljoo kerralla maksettavaksi. Ja jottei kellekään jää väärää kuvaa nopeudesta niin kyseessä on 100 megabitin ei megatavun yhteys. 100 Mb = 12,5 Mt Mikäs on muuten nykyisten kiintolevyjen maksimikirjoitusnopeus? Sillä vaan kysyn, että sehän on samalla maksiminettiyhteysnopeus?
Maksiminettiyhteys...pikaisella haulla löytyi tuollainen: http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=63085 Tosin tuokin ennätys taitaa olla jo vanhentunut.Eipä silti, kyllähän se minulle kelpaisi ja voisin maksaakin siitä hieman enemmän kuin nykyisestä yhteydestäni
Mitä järkeä maksaa yhteydestä, joka tuottaa korruptoituneita tiedostoja? Mikään kovo ei pysty kirjottamaan dataa noin nopeasti. Tarkoitinkin tuossa yllä, että mikä on suurin järkevä nettiyhteysnopeus
Jos tässä järkeväksi pitää alkaa niin... Parhaimmat kovot pystyvät kai kirjoittamaan siinä <~100MByte/s , korjatkaa jos olen väärässä. Maksimikirjoitusnopeus on vielä aika kaukana http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3647055.stm Yhteyden nopeus tuosta vedettynä 30-40 MByte/s. DVD siirtyisi suunnilleen kahdessa minuutissa.
Ei tuota nettiä ole tarkoitettu yhdellä koneella käytettäväksi. Siinä menee jo puhelinliikenne, HDTV-lähetykset ja parin koneen nettiliikenne... Toinen koukku systeemissä on: "jokaiseen taloyhtiöön tulee vähintään kaksi 1000 Mbit/s valokuituyhteyttä moninkertaiseen 10 Gbit/s runkoverkkoomme, josta on useita 10 Gbit/s yhteyksiä muualle maailmaan." Eli jokaiseen taloon tulee vähintään 2 Gbit/s piuhat. Kuitenkin runkoverkko on "vain" 10 Gbit/s niin voi pikaisella laskutoimituksella tulla siihen tulokseeen, että jo parinkymmenen talonyhtiön liittyminen verkkoon lamauttaa sen täysin ainakin parhaimpina ruuhkahuippuina. Runkoverkko pitäisi olla toteutettu vähintään 100 Gbit/s vehkeillä että systeemi olisi edes vähän järkevämpi ja käyttökelpoisempi laajalle alueelle.
Tällä: viittasin tähän: http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=63085 "Ennätyksessä dataa kulki 6,63 gigabitin sekuntinopeudella."
Edelleen monelle koneelle... Ei noita jumalattomia yhteyksiä oo tarkotettukaan yhdelle koneelle vietväksi, vaan esimerkiksi mannerten väliseen liikenteeseen. Kuten varmasti tiedät, runkoverkon pitää olla paljon nopeampi kuin yksittäisen yhteyden, jotta tieto kulkee viiveettää ja vauhdilla. Noita 6,6 Gbitin yhteyksiäkin tarvitaan viimeistään parin vuoden päästä useita kattamaan Atlantin ylittävä liikenne. Tuotakaan yhteyttä pitkin data ei kulje kuin vajaan yhden gigatavun sekuntinopeudella. Edit: Jo nykyään Atlantin yli menee noin 15 Gbit/s maksiminopeuteen kykenevä kaapelisto.
Entä voikohan niin käydä että noi ottaa fyfelit ja sit sulkee yrityksen? Kun kuulostaa aika uskomattomalta ? 100mb<-->100mb
Nämähän vasta keräävät tietoa mahdollisesti kiinnostuneista tilaajista ja lasku tulee vasta yhteyden avauduttua, sitten joskus kun saavat homman pyörimään. Eihän tuo nopeus sinänsä mitenkään epäuskottavaa ole... tälläkin hetkellä olen 100/100 letkulla kiinni netissä. No Funetin verkko ja Toasnet kyseessä, jos joku alkoi ihmetellä ja maksaakin vain kympin kuussa.
No käytännössä tämä toasnet pelittää 10/10 mb nopeudella yliopistoverkkojen ulkopuolelle ja 100/100 sisäpuolelle, mutta kaipaisi kipeästi lisää kaistaa että toimisi edes megan adsl- yhteyden veroisesti.
@lettas No mitä minulla nyt on kokemusta tämän käytöstä niin sanoisin, että nopeutta yksittäisellä käyttäjällä on enemmän kuin mega, mutta taitaa riippua aika paljon kohteesta ja ajankohdasta. Ihan mielenkiinnosta katselin noita eri reitittimien käppyröitä eri asuntokohteista ja vaihtelua niissä näyttää olevan paljon. Kuitenkin taidat itse tietää asiasta enemmän kuin minä. Taitavaa päättelyä nick:in perusteella eikös vain