1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vanhempien prossien kellotus?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tuure2 25.08.2005.

1. tuure2

tuure2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin et onko mitää ohjelmaa jol voi kellottaa vanhempia prossuja ku mun kakkos konees on intel celeron-a ja emoki on noin vanha ku transcend TS-AVD1 ja sil yhel ohjelmal ei voi kellottaa noin vanhoja ku ei löydy siel valikoimast noin vanhaa emoo

2.  
  3. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käytännössä kaikki kellottaminen hoidetaan BIOSin kautta. Väylätaajuutta ja väyläkerrointa muuttamalla voipi saada tehoja lisää irti. Kerroinlukko saattaa olla ongelmana suuressa osassa prosessoreja, suosittelen etsimään netistä tietoa sen ohittamisesta jos on "pakko" tuota saada kellotettua.

4. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Intelin kerroinlukkoa ei ole mahdollista purkaa missään mallissa.

AMD:llä kerroinlukon pystyi purkamaan joissain vanhemmissa Athlon ja Duron malleissa. Missään Athlon 64 (tai Sempron) mallissa ei kerroinlukkoa pysty purkamaan (tosin QnQ antaa tietyjä vapauksia).

Tällä hetkellä ainoat kerroinlukottamat prosessorit markkinoilla ovat Ahtlon 64 FX mallit.

5. tuure2

tuure2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyl mä vaan täl koneel oon kellottanu mun amd athlon xp 2000:hatta

6. tuure2

tuure2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    yhel kellotus ohjelmal, mut se ei toimi toises konees ku siin on niin vanha emo

7. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin, nostamalla prosessorin väylää.

Siinähän niitä sitten tulikin jo vastauksia eli joko biossista väylätaajuutta nostamalla tai jos ei onnistu niin emolevyltä jumppereilla tai dip-kytkimillä.

Jaa tämä sivu