1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

USBit eivät toimi!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Virus88 24.08.2005.

1. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo eli mul on ollu koneen osto hetkestä alkaen ongelma usbien kanssa. Virtaa tulee (tiedän koska mun hiirimattoo tulee valo ja se on liitettynä usbii) mutta wintoosa ei tunnista ainuttakaan laitetta usbien kautta. Olen asentanu SP2 sekä USB 2.0 mutta eivät auttaneet mitenkään asiaa. wintoosa kyllä väittää että laitteet ovat kunnossa mutta siltikään se ei tunnista mitään laitetta.

missä vika?

2.  
  3. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kokeileppa muita USB portteja, ja jos ei auta niin katso onko ajurit varmasti hiirimattoon asennettu. Kuinka montaa laitetta olet testannut?

Sitten voit tietty laitehallinnasta katsoa tunnistaako windows yleisesti ottaen edes niitä portteja.
    Edit: Niin ja onko windowsin USB tuki asennettu, siihen on usein cd. Ilman USBn ajureita se ei varmasti tunnista mitään.

Viimeksi muokattu: 24.08.2005
  4. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tupla

Viimeksi muokattu: 24.08.2005
  5. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no ainakin 2 eri merkkistä mp3 soitinta olen testannut. kyllä kaikki muut koneet on noi soittimet tunnistanu paitsi mun. Hiirimatossa ei ole ajureita kun sinä on vaa ledit ympärillä. pelkkä virta siis riittää. kaikkiin usbeihin tulee virta mutta mitään laitetta ei windows tunnista jos niihin tyrkkää. Silti windows väittää että laitteissa ei ole mitään vikaa ja toimii. Kyllähän ne muuten toimii mutta mitää laitetta ei tunnista jos niihin jotain tunkee.

6. Dietka

Dietka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oliko kone valmispaketti esim. HP vai jouduitko itse kasaamaan ja siinä ehkä piuhat mennyt väärin ?

7. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kone koottiin osissa mutta kone koottiin liikeessä.(Lahden datatronic). en ollut itse kokoamassa. annoin ammattilaisten tehdä sen.

8. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oliko ne USB-portit laitehallinnassa näkyvillä siten ettei niissä olisi mitään häikkää? Vai tunnistiko se niitä laisinkaan?

9. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko biossista usb ohjain päällä?

10. dfwta

dfwta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitehallinnasta USB pois (del).Boottaa kone niin USB tunnistuu uudelleen.

11. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Emolevyn ajurit kunnossa? (piirisarja ja yms) Ne vois päivittää jos eivät ole viimeisimmät.

12. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    biosseista on päällä. ja kylä se näyttää että löytyy standard enhanced PCI to USB host controller ja pari standard openHCD host controlleria ja kolme USB root hubia.

TEin myös niin että formatoin koneen ja koitin uudestaan muuta ei vieläkään. ja nörtti kaveri kävi kokeilemassa...ei vieläkään. kannattaisiko viedä kone takaisin liikkeeseen ja kysyä apua sieltä...
    vai onko vielä jotain jota voisi yrittää.

Jaa tämä sivu