Minulla on ylimääräinen samsung sv1022d kiintolevy ja aion asentaa sen koneeseen. Ongelmana on että en löydä mistään ajuria tuohon levyyn. Osaisiko joku auttaa?
En minä omaa Maxtorin kiintolevyä asennellessa mitään ajuria tarvinnut. Kun kiintolevy on oikein asennettuna koneessa, windows tunnistaa sen. Jos kyseessä on täysin uusi, ennen käyttämätön kiintolevy, se tulee alustaa Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> tietokoneen hallinta (mahd.).
Tarkista kovon jumpperointi. Eli onko se master vai slave. Edit: eikö tuolla näkynyt... Käynnistä -> Suorita -> diskmgmt.msc
Ei vieläkään onnistunut. Jumpperointi on ok, eikä tuo diskmgmt.msc juttu myöskään auttanut. Jotenkin onnistuin säätämää niin, että omatietokone näyttää jo d: aseman, mutta kun yrittää klikata sitä niin tulee ilmoitus että asema ei ole käyttökunnossa tai jotain sinnepäin.. Mitäköhän voisi vielä yrittää?
Kävitkö katsomassa tuolla levynhallinnassa (diskmgmt.msc) mitä se näyttää siitä levystä? Eli onko sitä edes alustettu?
Kävin katsomassa ja se antaa jonkun virhe ilmoituksen. "Varmista että tiedostonimi tai polku on oikein"
Jos se kiintolevy näkyy omassa tietokoneessa, niin paina sitä hiiren kakkospainikkella ja siihen avautuu valikko, josta valitset alusta. Edit: Typo
Just olin tosta alustamisesta laittamassa viestiä... Kantapään kautta siis opit taas yhen uuden asian Ens kerrala menee jo sujuvammin.