.img

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zoltak 19.08.2005.

1. zoltak

zoltak Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eli kun käännän img tiedoston nrg-muotoon ultraisolla niin se sanoo että levykuvan muunto onnistui mutta se ei kuitenkaan näytä sitä dvd:tä.mikä vois olla vikana(poltossa se ei ainakaan oo kun ei toimi virtuaalisessa asemassakaan)onko joku parempi ohjelma millä sen voi kääntää??

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä tuo .img tiedosto pitäisi virtuaaliasemissa toimia (ainakin Daemon ja Alcohol), DVDdecrypterillä tuo on helppo sitten polttaa DVD:lle.

4. Tome

Tome Guest

Ihan turhaa "kääntää" tuota .img millään ohjelmalla, senkun vaihdat päätteen .ISO:ksi niin toimii ihan oikein.

Edit: Vai pitääkö sen olla .NRG?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.08.2005
  5. RoyalGuru

RoyalGuru Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen noita .img tiedostoja poltellut nerolla, tosin olen muuttanut ne ensin .iso muotoon ihan windowsin oman komentokehotteen kautta. ei ehkä helpoin keino, mut toimii varmasti eikä tarvitse mitään ylimääräisiä ohjelmia sen muuttamiseen. esimerkkinä: copy c:\leffa.img c:\leffa.iso, ei sen vaikeempaa!

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ei tuota kopiontia tarvitse tehdä, riittää että imagen tiedostopäätteen muuttaa .img -> .iso, ja jos tiedostopäätteet eivät näy Exploterissa niin
    http://appro.mit.jyu.fi/doc/kayttojarjestelma/index6.html#TOC5
    Piilota tunnetut tiedostotyypit (engl. Hide file extensions for known file types) kohdasta ruksi pois.
    komentokehoitteella jos haluaa tehdä niin
    [bold]ren leffa.img leffa.iso[/bold]
    on parempi komento.

7. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ja edelleenkään niitä ei tartte muunnella. Nerosta ja Daemon Toolsista päälle "all files (*.*)"

8. Vilen

Vilen Guest

Ja edelleenkin Nero herjaa .img päätteisestä imagesta "Tapahtui tuntematon virhe luettaessa (avattavan tiedostonnimi)" Ja kun muuttaa päätteen .ISO niin toimii hyvin. Että semmosta...

9. nrautava

nrautava Guest

Sitä vartenhan on esim. Alcohol 120%.

10. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Onhan tuo Alcohol hyvä ja kätevä softa, mutta jos nero on jo valmiiksi koneella, niin vähempi vaivahan on muuttaa se tiedostopääte kuin se että haet ja asennat toisen softan koneelle.

Itse en tuota Alcoholia ole kertaakaan vielä tarvinnut, joten en sitä ole koneelle turhaa asentanut. Kaikki poltot on hoitunu mallikkaasti nerolla.

11. nrautava

nrautava Guest

Mulla se on Diamond Toolsin korvaaja jossa on poltto-ominaisuus.
    Ja se hoitaa kaikki imagen testaukset ja poltot mulla.

Mutta jos Nero riittää niin siitä vaan muuttamaan...

12. reddawni

reddawni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli oon ladannu pari dvdr leffaa torrenteina. Ja ne on .img muodossa. Mutta oon nyt yrittäny polttaa niitä nerolla, dvd scrypterillä ja alcohol 120%, enkä oo millään saanu niitä toimimaan dvd-soittimessa. Oon muuttanu tiedostomuotoja .iso ja .mds eikä oo sittenkään vielä lähteny toimimaan. TV-ruudus näkyy vaan mustaa kun laittaa levyn sisään. Oisko vielä jtn neuvoja jäljellä?

13. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oletko katsonut niitä leffoja tietokoneelta-> jos toimii, oisko poltto pielessä, jos ei toimi niin varmasti lataus on mennyt mönkään.
    Isobuster-ohjelma purkaa tuollaiset tiedostot kovalevylle ja on ilmainen ohjelma.

14. nrautava

nrautava Guest

reddawni

Tai mounttaa se virtuaali asemaan ja koita katso sillä.

jos toimii, niin koita polttaa eri levylle (+/-, r/rw, merkki) ja poltithan sen maks. 4x nopeudella (2x on hyvä).

jos ei, niin lataa uudestaan joku toinen paketti.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.08.2005
  15. reddawni

reddawni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tota noin. Sain toisen leffoista toimii virtuaali-asemas. Mut ei sitä kuitenkaan saanu poltettuu, koska 95% kohdal tulee joku datan lukuvirhe. Eli sen sai katottuu koska vika 5% on jtn ekstroi niin siin ei tullu mitään häikkää. Sit jos vaihto tiedosto muotoo .img vai .iso niin sit ei toiminu enää virtuaaliasemaskaan.

16. nrautava

nrautava Guest

Jos koittasit uudelleen pakata ne vaikka DVDshrinkillä...

Jaa tämä sivu