1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tekstitys ei näy Procasterissa - taaskaan

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi -maXell- 17.08.2005.

  1. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja taas kerran sama ongelma eli en saa tekstitystä näkymään Procasterissa. Elokuva on levyllä muodossa leffa.avi ja leffa.srt - tämän perusteella pitäisi siis toimia. Koneella levy toimii eli näyttää nuo tekstit, mutta tosiaankin Procasterissa näkyy vain pelkkä leffa. Mitkään kikkailutkaan eivät toimi. Firmware on päivitetty. Mistä vois johtua? Olen nyt useampaan kertaan kokeillut eri levyillä että näkyykö vai ei, tuloksetta...
     
  2.  
  3. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko päivittämäsi firmware varmasti oikealle servolle?
    Onko tekstitys joskus toiminut?
     
  4. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    firmware on oikea. Tekstitys on toiminut kiinteänä, mutta ei näin että se tulisi automaattisesti näkyviin leffan lähtiessä käyntiin. Pitää nyt itse vielä tutkiskella nuo tekstitiedostojen päätteet ovatko ne oikein - olen aika satavarma, että ongelma piilee noissa tekstiedostoissa eikä itse laitteessa.
     
  5. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin uudemman kerran tekstitysten ajastusta ja sub:n muuttamista srt:ksi subtitle workshopilla - tekstit eivät edelleenkään näy. Kaiketi sitä vielä vois palauttaa tehtaan asetukset laitteeseen ja laittaa uudemman kerran firmware päivitys koneeseen. Irtotekstit eivät ole koskaan toimineet omatekoisilla leffoilla - kiinteät tekstit toimivat. Missähän tämä vika nyt vois sitten olla? Alan pikkuhiljaa kääntymään siihen, että laitteessa on vika...

    EDIT

    ai niin, procasterin tiedot ovat seuraavanlaiset:

    version 05.00.03.05
    sub-ver 0B.00.00.02

    tämä on siis tuo verkkokaupan sivuilta aikoinaan otettu firmware. pitää kaiketi käydä testaamassa tuo uudempi firmis vanhalle servolle... kyllä on yhtä tuskaa...
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2005
  6. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Milloin olet soittimen ostanut? Nimittäin jos sulla onkin uudempi ProCaster ja olet päivittänyt vanhemman firmwaren siihen, niin siinä näkyy silloin vanhemman ProCasteriin servo-tiedot

    (Olen lukenut Procaster 002 ketjusta: Jos laittaa uudempaan ProCasteriin Vanhemman firmwaren niin tekstitys ei silloin toimi)

    Nuo versio tiedot ovat vain siitä firmwaresta, joka soittimessa on sillä hetkellä sisällä.
    Esim. jos minulla on vaikka 17.03.00.00 servon soitin ja päivitän siihen vanhemman firmwaren(04.05.01.00) niin päivityksen jälkeen soitin näyttää servoksi: 04.05.01.00.
    Oikea tapa olisi selvittää servo tiedot ennen mitään päivityksiä!

    Suosittelen päivittämään verkkokaupan sivulta löytyvän firmwaren ja uskon, että se auttaa saamaan tekstitykset näkyville
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2005
  7. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin aikapäivää sitten viime vuoden joulukuussa laitteen. Ja koska kiint. tekstit ovat olleet ok niin olen jättänyt automaattisesti nuo irtotekstien kokeilun. Päätin kuitenkin kokeilla irtotekstejä enkä saanut niitä näkyviin. Just äsken sain kuin sainkin tekstin näkyviin tuskallisten kokeilujen ja kymmenien rw-levyjen säätämisen jälkeen. Enää ongelmana tekstityksen näkyminen väärin - ajastuksessa ei ole mitään vikaa eli subit tulevat kohdallaan, mutta rivejä tulee tuhottomasti väärin tavutettuina. Nähtävästi nyt sit pitää säätää näitä tekstejä? Käykö esim. Subtitle Workshop tähän hommaan vai miten saada homma skulaamaan?
     
  8. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletko kokeillut mitään modattuja firmwareja kuten: Minun yamada v15, MTZ:n v15, NewAge v15. Näissä firmwareissa on korjailtu vähän noita tekstityksiä.
    Pienellä fontilla tukee jo aika pitkiä tekstitysrivejä. Verkkokaupan sivullahan aikaisemmin kehottivat jopa päivittämään vanhempaan ProCasteriin MTZ:n YAMADA6600 v15 firmwaren.

    Ongelmana onkin luultavasti liian pitkät tekstitysrivit ja soitin yrittää siirtää osan teksteistä toiselle riville, mutta tuo ominaisuus ei toimi siinä firmwaressa kunnolla.

    Itse käytän tekstien muokkaamiseen Directsub ohjelmaa mikä osaa muokata rivitykset soittimeen sopivaksi. Myös SUB -> SRT muunto onnistuu
    http://www.sibit.si/htm/directsub.htm
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2005
  9. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen seuraillut tota ns. virallista Procaster -kirjoittelua, mut en ole sit jostain syystä uskaltanut vaihtaa modattuun firmikseen. Mistä ton modatun firmiksen löytäis esim. ton sinun ja onko siihen ohjetta mitä tehdä?

    DirectSubista sen verran, että kuinka saada leffa käyttämään tuota olemassaolevaa firmistä? Huomasin, että siellä on sellainen kohta kuin että Add support for new firmware...
     
  10. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 18.08.2005
  11. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitti, kokeilen tätä. Niin ja tuo modattu firmishän siis käy, kun koneessa on tällä hetkellä tuo verkkokaupan ensimmäisen päivitys (ei siis tämä uusi firmis).
     
  12. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä käy. Päivitystiedoston joudut muuttamaan zDVX2410.BIN muotoon kuten ohjeesta käy ilmi.
     
  13. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on koneessa Yamadan firmis. :)

    DirectSub ilmoittaa muuten, että unable to write to C:\Documents and Settings\xxx\Työpöytä\firmwares\fw_Temi_set.ini - mitäs nyt?

    EDIT

    testasin just, että teksti näyttäis toimivan ainakin tossa yhdessä pätkässä oikein, vaikkakaan DirectSubilla ei olla säädetty...

    Kiitti Temi auttamisesta! Niin ja kärsivällisyydestä. Nyt kun vielä sais ton DirectSubin kuntoon - aina ilmaantuu jotain, kun yhden asian saa tehtyä valmiiks...
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2005

Jaa tämä sivu