Mulla on Asus A7N8X-E Deluxe emo. Onkelma on siinä, että kone resetoi ihan satunnaisesti. Riippumatta onko kone tyhjäkäynnillä tai kovassa rasituksessa. Muistit on 2 x 400Mhz kingston. Oon koittanu laittaa muistit 333Mhz, mutta sama tulos. Tietäskö joku, mikä on vikana.
Bios, sekä piiriajuri on uusimmat versiot ja sama peli jatkuu...Kone voi olla esim yli vuorokaudenkin ok ja yhtäkkii reset. Tosi raivostuttavaa. Taitaa olla "laatu" muistia kingston ! Lämpöonkelmat on ainaskin täysin pois suljettu...Voi perseen suti.
Kannattaa varmaan ajaa memtest. Voihan niissä muistikapuloissa olla valmistusvirhe tai saanut jotain "iskua" tms. Ongelma voi olla myös ajuripohjainen. Voi olla, että joku ajuri kaataa windowsin. Mahdollista on myös, että virtalähteen virta ei riitä tai että se on viallinen. Lähtisin kuitenkin ekana tarkistamaan, että kaikki osat on kunnolla kiinni ja että muistit ovat "ehjät". Mikäli ei sittenkään auta, niin kovalevy matalaksi ja windows uusiksi ja sitten tarkkailee mitä käy.
Kokeiles vielä vaihtaa niitä muisteja eri slotteihin (esim. 1,2 tai 1,3 tai 2,3). Auttoi mulla Asuksen A7N8X emossa.
oon mää koittanu vaihella eri slotteihin. Memtesti toisessa kammassa ainaskii virheitä havaitsi. Toisen jätin testaamaan, kun läxin töihin. Kun tulin takas oli kone tiltannu...Taidan ottaa vanhan kunnon fiskarssin palautuksen, elikkäs vasaran kaapista...Mutta suurkiitos teille kaikille kun yrititte ratkoa onkelmaani.
Joo, nyt näyttää paremmalta (koputtaa puuta). Vaihdoin kingstonit samsungiin ja ei ainakaan vielä oo temppuillu...Toivon parasta
Joo paremmin toimii samsungeilla...ei resetoi kun ehkä kerran vuorokaudessa tai kahessa, mut ei tarviis kuiteskaa resetoida lainkaan...Kingstoneilla ei pysy pystyssä, kun 5-10min...