Hei onko kokemusta seuraavanlaisista tuulettimista. Kumpi on parempi jos käytän 3000+ prossua(tiedot verkkokaupan esitteistä): Thermaltake TR2-M1 (A4001D) -prosessorituuletin. Kuparipohjainen prosessorituuletin Intel Coppermine 1.13GHz, Tualatin 2.0GHz, AMD Duron, Athlon ja Athlon XP 3400+ prosessoreille. Kolme lediä. Melutaso 21dBA. Tuulettimen koko 80x80x25 mm. Siilin 80x80x45mm. ja toinen: Titan TTC-D9TB/CU35/R1 Quiet prosessorituuletin AMD Duron/Athlon XP (3200+) prosessoreille (Socket A) ...kierrosnopeus vain 2300RPM ja ilmavirtaus jopa 32CFM. ...Titanin kehittynyt laakerointi ja viimeistelty tuuletinmuoto takaavat hiljaisen käynnin.
Usein suurempi tuuletin on hiljaisempi kuin pienempi, mutta myös tuulettimen laatu ja kierrosnopeus ratkaisee. Thermaltaken 80mm tuuletin ei kyllä kuullosta millään tavalla hiljaiselta, tuosta titanista en osaa sanoa. Zalman ja muutama muu valmistaja, joita nyt en tähän hätään muista, tekee laadukkaita ja hiljaisia jäähyjä.
Kiitos vinkistä. Luin jostain että nuo Zahlmanit ovatkin sitten niin isoja, ette saattaa ottaa kiinni virtalähteeseen niin ettei mahdu paikoilleen. Liekö kovin yleistä? Itselläni kun ei mikään hirveän suuri koppa ole.
Riippuu ihan että missä kohdassa emoa prossu on. 7700 sarjalaisilla joissa on 12mm tuuletin on huomattavasti enemmän yhteensopivuus ongelmia emojen kanssa, kun taasen sen pikkuveli 7000 sopii jo melkein kaikkiin.
Hyvin sopii ainakin DFI:n Ultra-D:hen 7700, prossu aika keskellä. Hetkeäkään en ole katunut tuon coolerin ostoa, 3200+ Venice @ 2,5GHz ja lämmöt pysyy rasituksessa alle 45 asteessa 950 kierroksella (äänetön). CNPS7000B:n luulisi sopivan ongelmitta mihin emoon tahansa ja jäähdytysteho varmasti samaa luokkaa kuin uudemmalla mallillakin, suosittelen.
Mulla on toi Titanin tuuletin, ei ole kovin huono vaihtoehto sekään reilun parin tuhannen kierroksen se pyörii ja lämmöt mulla n.50 astetta.
Itellä Nexus AOP 6400 ja lämmöt 32 astetta. Nopeus pyörii 1875RPM kieppeillä. Jos kiinnostaa, niin mul ois kaapissa paketisa käyttämätön ylimääräinen zalmanin 7700Cu. Se ei nimittäin käynykkään mun MSI:n lankkuun. Irtoo neljälläkympillä.