ATX kotelo.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi AkZuh 14.08.2005.

1. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    oon täs miettiny et siirtyistin kokoa suurempaan koteloon. nykyinen kotelo on tämän näköinen. (tietysti myyn sitten vanhan, ostaja jo tiedossa!)

(pienensin kuvia, 640x480 kokoon. tiedän että kotelon sisusta on sekainen kuvissa. ei enään kyllä, järjestin ei enää johto 'h*lvettiä'.)
    http://img312.imageshack.us/img312/9239/dsc022372mu.jpg

http://img312.imageshack.us/img312/8839/dsc022500cw.jpg

eli siis 'maxi' koteloa etsimäs oon. (pystyis 'laajentaa' enemmän, paikkoja kovoille jne) kotelos ois hyvä olla ikkuna ja muuta hienoa? poweria ei tarvi tietenkää. en tiedä ostanko paremman powerin samalla, ehdotuksia (nykyinen NB-Fortron UltraSilent 400 Watt @ http://www.jimmspc-store.fi/getpage...nProdGroup=96&SubProdGroup=9619&MenuGroup=96) ite arvostan että kotelo ois näyttävä (esim, erikseen hommata neonit jne) ja myös siihen et kotelo on hiljainen. ei mikään kauhee melotoosa, ettei äänet tyyliin 30db. kotelo tuulettimet voin ostaa erikseen)

hintaa sais enim, olla 200e. (enempää en oikee kehtais maksaa..)

sitten tietysti, et kannattaako uusia / vaihtaa poweria uuteen, parempaan, 'hiljaisemaan'? ;) (tietääkseni nb-fortron on laadukas merkki?)

ps, alla näkyy kokoonpano. kiitoskia vastauksista!

Viimeksi muokattu: 14.08.2005
  2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joo kattoin tuota levicomia, luin arvostelujakin siitä. kuulemma hieman kovaääninen (vaikka säätäis kierrokset pienelle, en sitten tiedä?)

ja niistä valoista, että niin loistaa :)) ei välttämättä tarmi katodeja ostaa. tietysti vois ostaa uvssa loistavat ja pari sinistä putkea ja yhen mustan putken. :)

http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/levicom_xalien

5. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Omasta mielestä toi Levicon oli hiljainen mutten olekaan täydellinen hyshys-perfektionisti :D
    Tossa yksi lisää ja jumaleisson,ei ainakaan jää loisteesta kiinni :D
    PC - Acryl kotelo Clear / UV-Active, Blue
    http://www.web-jussi.com/only4pro/sivupohja.php?toiminto=tuotteet&esite=24344

PC - Acryl kotelo Clear / UV-Active, Blue sininen
    Kirkas acryl runko joka on UV-valoon reagoiva, takalevyn metalli-osat siniset / cromattu.

6. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    niin en tiedä kuinka äänekäs tuo levicom sitten on,

ja tuosta toisesta konelosta, en mä kyl tollaasta halua :D ei pahalla. :p

[bold]muita ehdotuksia? hinta edelleen, enim 200e ja jatko kysymys, kannattaako mun vaihtaa poweria suurempaan tjsp??[/bold]

7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Powerin vaihdossa en nää kyllä mitään järkeä koska tuo nykyinen on todella laadukas. Lisäksi 400 wattinen poweri riittää mennen tullen kaikille muille paitsi SLI kokoonpanoille. Lisäwatit tässä tapauksessa hyödyttäisivät vain kauppiasta.

8. BeGC

BeGC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yksi ainakin käytännöllisyyden ja tulevaisuuden kannalta viisas vaihtoehto voisi olla Coolermaster Stacker, sillä se on BTX yhteensopiva. Kokoakin pitäisi olla riittävästi ja ilmankierto kunnossa. Ikkunaa ei valmiiksi ole, mutta niitä voi ostaa tähän koteloon erikseen jos ei itse halua tehdä.

9. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tuli mieleen että eikös, 'ThermalTake Xaser Tsunami BWA BLACK' kotelo oo samankokoinen kuin mun oma eli mid torni. olen etsimässä maxi koteloa. hyvältähän tuo näyttää mutta ei kokoeroa oletetusti ole (tuuletuskin on kyllä kunnossa omassa boxissani, tuuletuksesta vastaa 4x 80mm tuuletinta + 120 virtalähde.)

näistä ehdotuksista kärjessä viilettä tällä hetkellä 'Levicom X-Alien Midi Server-Tower' kotelo, joka ei kyllä myöskään ole maxi kotelo. ikävä kyllä. katselin netistä tälläistä. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1403 (hirvittää että on kauhean kova ääninen ://) entä mitä eroa kotelolla on tähän, muuta kuin väri? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6267

http://www.thermaltake.com/xaserCase/armor/va8000swa/va8000swa.htm

hinta ero n. 30e. (tuossa thermaltakessa on suuri plussa se että saa rakennettua kotelon sisälle nestejäähdytys järjestelmän! voi olla et kotelo tuulettimet pitää vaihtaa hiljaisimpiin! mutta rahaa siihen vain menee :DD)

sitten vielä tuosta kotelosta, että mitä eroa sinänsä on ATX ja BTX koteloilla, muuta kuin että virtalähde on alhaalla? :D

Viimeksi muokattu: 15.08.2005
  11. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Oman muistini mukaan BTX kotelon järjestys on suunniteltu maksimaalisen hyvälle prosessorin tuuletukselle. Siihen päästään silleen että samalle linjalle sijoitetaan kotelotuuletin joka ottaa ilmaa sisään koteloon, prosessori + siili yhdistelmä ja kotelotuuletin joka työntää ilmaa kotelosta pois. Noiden kotelotuulettimien koko on luonnollisesti 12cm. Näin saadaan aikaan "tunneli" joka siirtää hyvin tehokkaasti prosessorin lämmöt ulos kotelosta.

13. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kannattaako mun pistää omaa konetta, tai siis jos ostan esim tuon kotelon niin BTX 'moodiin' tai sillai. saan varmaan oman virtalähteen toimimaan niin, käänän sen vain toisin päin? :D

ja takajammu, tuo on kyllä hyvä kotelo. tiedän että se on hiljainen. mutta on aika kallis kun pitää itse vielä ostaa pleksit jne.

tietysti oon täs miettiny et josko ostais vaan jonkun halvan kotelon, ison, ruman, tylsän jne :D ja sitten teen siitä paremman, modaan (ikkuna(t), tuulettimet, maalaus jne).

14. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  15. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joo, ei pahalla heikki. en IKINÄ ostais tollasta :D musta iha hirvee kotelo, ja kallis! hyi :D

mutta siinä mieles toi on hyvä, kun toi on niin suuri ja kovoja menee 8kpl. mutta ulkonäkö. ööh, hyi. kylmät väreet :D (en kummiskaan kehtaa modata noin kallista koteloa, n. 130e. jos siihen tekee kaiken maailman modaukset niin takuulle voi sanoa hei hei :D)

16. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ei millään pahalla kun makuja on monia... mutta mä en kyllä voi nauramatta katsella noita avaruusasemaluomuksia jotka kaikkine valoineen ja siivekkeineen näyttää toinen toistaan typerämmiltä, eli lähinnä näiltä lasten avaruusrobottileluilta :-D
    Ainoat tietokonekotelon näköiset noista on olleet juuri tuo chieftec, ja tuo cooler masterin cm stacker.
    Yksi tyylikäs nykykotelo on myös antecin p180, mutta se ei kylläkään ole maxitorni.
    mutta makuja on tosiaan erilaisia... voishan jostain lelukaupasta löytyä tarpeeksi isokokoinen 'taisteluplaneetta galaktika' jonka sisään pystyisi kasaamaan tietokoneen...?

17. -TraX82-

-TraX82- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  18. Haukka10

Haukka10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kuin sanoit,makuja on monia.Nyt menee vähän offtopic,mutta täytyy kommentoida tota p180,joka on ilmeisesti Antecin lippulaiva pelti puolella.Antecin kotelot on yleensä ollut meikäläisen makuun,mutta toi on aivan hirveä,yhtä ruma kuin sateen hakkaama lehmänpaska.

19. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Makuasioita edelleen... mutta jotenkin heräsi epäily siitä jospa kuitenkin sekoitat p180 ja p160 mallit keskenään, koska p160 malli kieltämättä on ruma minunkin mielestäni, mutta p180 on aivan erilainen kotelo, eikä sitä oikeastaan voi edes sanoa peltikoteloksi, koska sen kuoret on alumiinipintaiset.

Tässä kuva P160 mallista joka on RUMA:

Ja tässä P180 malli:

Itse en kylläkään ole kumpaakaan koteloa luonnossa nähnyt, mutta tässä yksi artikkeli josta saa melko hyvän käsityksen tuosta P180 kotelosta:
    http://www.solosreviews.net/Reviews/Index/AntecP180_01.html

Viimeksi muokattu: 16.08.2005
  20. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    oon lukenu ja katellu kans tuosta p180 koteloa. se on MUN mielestä kans hyvän näköinen kotelo. kyllähän tollaista vois sinänsä harkita, mutta mielummin haluisin jonkinlaisen 'näyttävän' kotelon. tuo p180 on aika hillitty mutta hiljainen ja hyvä, tai niin oon lukenu.

mietin että pitääsköhän vaan ostaa joku halpa kotelo (laadukas, jossa ei ole 'mitään'. tyyliin 80e laadukas kotelo) ja tehdä ite vaan lähes kaikki. paljonko maksaa pleksi koteloon? eikös se ole aika kallista ja kuinka paksua sen kannattaa olla?

Viimeksi muokattu: 16.08.2005
  21. coolkille

coolkille Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu