1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Polttava DVD asema

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eida 14.08.2005.

1. eida

eida Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä olisin ostamassa uutta polttavaa DVD asemaa. Olisko jotain suosituksia? Tietenkin mahdollisimmman edullinen saisi olla. Verkkokaupasta olen katellut noita lg:n asemia. mutta mitä eroa on 4163B ja 4163BB välillä? hinta ainaskin on ihan sama.

2.  
  3. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 14.08.2005
  4. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Molemmat on beigevärisellä etupanelilla, B on retailversio kaikkine tilpehööreineen värikkäässä pahvilaatikossa ja BB on bulkversio jossa kuitenkin samat softat mukana mutta IDE-kaapeli ja ruuvit puuttuu...

Jossain on myös myynnissä RB eli musta Retail versio sekä SBB eli HOPEAN-värisellä etupaneelilla oleva BULK versio.

Ettei kuluttajalla olisi liian helppo tehdä valinta...;)

Viimeksi muokattu: 14.08.2005
  5. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ainakin suosittelen lämpimästi tuota LG:n GSA-4163B-asemaa. Se voitti siis hiljattain MikroBitissä DVD-asema vertailun. Itse olen poltellut tuolla asemalla jo kymmynkunta Verbatimin 16X DVD-R levyjä ja se tekee todella hyvää jälkeä. Levyt on melkein parempilaatuisia kuin prässätyt tehdaslevyt. Tuolla vähän lisäinfoa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/200575 .

Asema on kaiken lisäksi aika hiljainenkin (ainakin verrattuna aiempaan Lite-Onin SOHW-1633S-asemaan, jonka polttojälkikin on aika surkeeta). Lisäksi asema tukee vielä DVD-RAM formaattia, jos sitä sattuu tarvitsemaan. Jos kyseisen aseman ostaa, ei varmasti pety. Hinta-laatu-suhde on mielestäni hyvä.

Kannattaa muistaa, että yksistään hyvä polttava DVD-asema ei takaa hyvälaatuisia levyjä. Kirjoitettavan DVD-levyn laatu merkitsee paljon siinä, millaista jälkeä levylle tulee. Itse siis suosittelen Verbatimin 16X DVD-R-levyjä. Tähän mennessä kaikki kyseiset poltetut levyt ovat olleet huippulaatuisia. Eikä ne edes maksa paljoa esim. Verkkokauppa.comissa (25 kpl DVD-R levyjä noin 12 euroa, suoratoimituksena Tallinnasta).

6. spertti

spertti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo. Itse voin myös suositella tota lg:n asemaa. Kaikki mitä oon sisään työntäny on toiminut. Ja tosiaan hinta taitaa olla siellä 50:n euron hujakoilla.

7. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itse annan ääneni BenQ DW-1640 mallille. Anandtechin testissä valittiin tämän hetken parhaaksi polttavaksi. Testi oli noin kuukausi sitten ja kaikkiin asemiin oltiin laitettu uusin firmware. Oli muuten selkeästi paras.

9. eida

eida Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Benq DW-1640 asemaa kyselin, mutta on maahantuojaltakin kuulemma loppunut ja vasta 3 viikon päästä tulee, niin päädyin lopulta LG GSA-4163B:hen. Sen verran paljon tosta LG:stä ollut positiivista juttua, että eiköhän se minun käyttööni ihan tarpeeksi hyvä ole. Ja hinnaltaan kummatkin olivat samaa luokkaa..eli n.60€ postikuluineen.

Jaa tämä sivu