Vaihdoin juuri liittymäni nopeudeksi 8mbit olisin kiinnostunut tietämään että pitääkö minun vaihtaa myös modeemi vai pystynkö sen hyödyntämään prestige 600:lla. Yritin googlettaa, mutta ainakaan minun silmiini ei yhtäkkiä osunut sen tech.spec:jä?
Ilmeisesti se riittää 8/mbit.. mutta kaikki tiedot jotka olen nähnyt ovat koskeneet malleja 635 etc..
Zyxelin sivuilla ainakin kyseisen modeemin maksimilähetysnopeudeksi ilmoitetaan 800 kbps eli ei ihan 1 Mbps. Sivut oli kyllä aika epäselvät, että toivottavasti ymmärsin oikein.
Ainakin tälläsen mä löysin: ADSL line rate using DMT line coding supports up to 8M/1.5Mbps. kyseisen modeemin kohdalta.
nii, no eihän tuo 8/1 meganen oikeastaan ikinä oo tuota nopeutta. yleensä se on sitä 4 megaa jne. se on 8-2 megaa liirruen ihan linjasta ja sen laadusta.
Jätit vain viimeisen sanan pois. Koko lauseen lainaus: "ADSL line rate using DMT line coding supports up to 8M/1.5Mbps downstream which is more than 140 times faster than analog modem and 800K/512Kbups upstream for Full-Rate (T1.413 Issue2 and G.dmt) / G.lite standard." Eli tukee 8M/1.5M latausnopeutta (downstream) eli boksillesi tulevaa nopeutta ja 800K/512K lähetysnopeutta (upstream) eli boksiltasi lähtevää nopeutta.