Siis, uusi kone on hankinnassa ja pitää tiedustella nyt vähän joka paikasta yhteen sopivuuksista ja vähän muustakin. Tälläisiä viestejä valuu tänne varmasti aika paljon joten jos pidätte tätä viestiä turhana jättäkää se huomiotta. Vinettäminen ei näes auta loppujen lopuksi ketään :/ Okei tällästä ovat kaverit ehdotelleet tykittäväksi pelikoneeksi, sanoivat että pitäisi olla yhteen sopiva mutta päätin tulla tänne kyseleen ennen kuin alan kaupan myyjiä härnäämään. Näytönohjain: XFX GeForce 7800 256mb ddr3 VIVO / Dual DVI Retail Muisti: Kingston 2048mb/2gb ddr 400mhz kit, PC-3200, 3-3-3, CL3 2 x 1024 Prosessori: AMD Athlon 64 x2 4200+ boxed, 2.2ghz, 512kb cache, dual core, socket 939 Emolevy: Asus A8N-SLI Premium Kovalevy: Seagate Barracuda 7200.8 200GB Serial-ATA 7200rpm, 8mb välimuisti Minkalaisen virtalähteen tämä paketti tarvisi? Entä tuuletin puoli? Vinkit ei ois pahasta. Mutta nyt kiitän ja kumarran.
Virtalähteeksi suosittelen laadukasta 400w tai 450w (laadukkaita merkkejä mm. nexus). Komponentit ovat pikasilmäyksellä yhteensopivia, kaverit kyllä laittaneet tämän hetken parhaat ja myös kalleimmasta päästä olevat osat. Edit: Siis se mun piti lisätä että kyllä tuolla pelaa vielä ensi vuonnakin, tarpeen vaatiessa emolle voi lisätä vielä toisen samanlaisen näytönohjaimen, kun tukee SLI:tä
On yhteensopivat osat, mutta itse vaihtaisin prossun vaikka 3700+ San Diegoon, säästää pitkän pennin ja pärjää varmasti pari kolme vuotta. Sitäpaitsi nuo X2 prossut eivät ole hirveästi vakuuttaneet pelikäytössä. Poweriksi riittänee laadukas 400Wattinen, esim. Nexus NX-4090. Tuuletuksesta sen verran että kahdella kotelotuulettimella pärjää mainiosti (toinen puhaltaa edestä, alhaalta sisään ja toinen takaa,ylhäältä ulos)
Kiitosta vastauksita! Ja Evilfishille tieroks et oon vielä siinä onnellisessa iässä että pappa betalar Viimenen kone minkä se mulle sanoo ostavansa niin en jaksa tyytyy mihinkään karvalakki malliin Olivat pojat laskeneet et noi komponentit + 19" tft näyttö n.2250. Ja kiitti viel kerran.