Videoiden kuvasuhteen muuttaminen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Anthonius 06.08.2005.

1. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo elikkäs minulla on tässä semmoinen pulma, että poltan Narutoa DVD:lle (Nerolla) ja se sattuu olemaan 4:3 kuvasuhteella.
    Katson DVD:ta PS2:lla, koska se on minulle mutkattomin vaihtoehto.

Kun katson Narutoa, se on tavallaan liian iso ruutuun ja vain tekstien yläosa näkyy TV:ssä :) PS2 ei anna minun muuttaa kuvasuhdetta 16:9:ksi. :(

Voisitteko neuvoa jonkinlaisen ohjelman tai kikan, jolla saisin tuon kuvasuhteen muutettua 16:9:ksi? Kiitos

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos teet 16:9 tuosta 4:3 materiaalista suoraan niin se kuva venyy. Eli näyttävät lihavilta nuo rakkaat Animehahmot. Tietenkin voi lisätä mustat reunat sivuille jolloin kuvasuhde on oikein.
    Parasta olisi varmaan lisätä kuvan ympärille pienet mustat alueet jolloin Overscan ei haukkaa noita tekstejä.
    Eli Avisynth lataukseen ja sen asennus.

AVISource("jakson_nimi.avi")
    AddBorders(16, 16, 16, 16)

ja noiden kahden rivin tallennus teksitiedostoon jonka nimeksi vaikka naruto.avs ja sitten tuosta tiedostosta muunto DVD formaattiin ja poltto (muille jaksoille voi tehdä samanlaiset filut), AddBorders(8, 8, 8, 8) voi myös olla tarpeeksi.

4. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mutta kiitos! Katsastan tuon ohjelman heti..

5. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Latasin tuon ohjelman, asensin sen, mutta mitään käynnistyskuvaketta ei ole.. se on vaan koneella..
    voisitko kertoa miten sitä käytetään?

Viimeksi muokattu: 07.08.2005
  6. Miriath

Miriath Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    miten tai milläs ohjelmalla saisi tuon avs -tiedoston toimimaan, kun polttaa levylle? tuskin se toimii sillä tavalla, että vain laittaa haluamansa videon ja sen avs -tiedoston levylle ja polttaa? vai toimiiko?

(olen siis laittanut oikeat polut jne, siihen avs -filuun)

Viimeksi muokattu: 07.08.2005
  7. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo nyt mulla on tuo filu valmiina mutta miten saan sen levylle?

Poltan niin, että valitsen vaan Nerolla Tee oma DVD video ja sitten se valitsen 7 Naruto jaksoa poltettavaksi. Muita filuja ei Nero anna importata. Sitten Nero coodaa niitä 7:ää jaksoa 2h ajan ja lopuksi polttaa ne levylle...

Miten saan sen filun muka levylle?

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Avaatte vain sen .avs filun mediasoittimessa tai ohjelmassa jolla haluatte niitä videoita muuntaa.

Jaa tämä sivu